Stöd Ukraina

Nicoleds blogg

Måndag 1 Januari 2007

En annorlunda resa

Ja, nu blev det ingen Madagaskarresa, eftersom min man blev allvarligt sjuk. Bara några dagar innan avresan fick vi reda på att han hade en tumör i hjärnan som måste operaras omgående. Min man är nu opererad sedan 10 dgr och har hämtat sig mycket bra efter operationen. Det vi väntar på nu är resultatet och vi vet att han, oavsett resultatet , måste få strålbehandlig och cellgiftsbehandling. Det läkarna sagt är att det är allvarligt på sikt. Fördelen är att han är ung, 40 år. Det är tuffa ord... Men nu har han varit hemma några dagar och är nästan helt återhämtad. Vi har sagt att när allt detta är över och när min älskling är helt frisk ska vi åka till Madagaskar med våra tre flickor precis som vi planerat. Ja, det är konstigt hur hela ens tillvaro kan bli helt upp- och ner vänd på bara ett par dagar. Vi älskar i allafall att resa, åka skidor, äta goda middagar och att uppleva nya spännande platser ute i världen. Det vi genomgår just nu, och säkert en lång tid framöver kommer också att vara en resa, men en annorlunda sådan. Vi vet inte vad som kommer att hända imorgon men vi kommer att fortsätta att ha våra drömmar om att få fortsätta att uppleva nya platser och äventyr tillsammans.
Dela med andra:    

Kommentarer
Dino6 säger:
Hej Nicole!
Jag hoppas att ni snart kan komma iväg på er resa,jag vet hur det är att ha en man med hjärntumör jag har varit med om det,fast min man hade två olika tumörer den ena gick att behandla men inte den andra så han kunde inte opereras ,så det är ett bra tecken att din man kunde det,,,det kommer att gå bra för er,hör gärna av dej om du vill prata elller har några frågor...jag lyssnar och svarar.
Ge inte upp! ni kommer iväg
theresa
Postat 2007-01-03 17:30  Anmäl
Brigitta säger:
Hej Nicole!
Jag håller tummarna för att din man blir helt frisk och att ni kommer till Madagaskar. Tänk på att när det ser som mörkast ut, så kommer ändå ljuset.
Lycka till!
Brigitta
Postat 2007-01-02 14:26  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

En annorlunda resa
17 år sedan
Heta tips om Madagaskar
17 år sedan