Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Lördag 6 Juli 2013 - Gettysburg

Dag 69

Hann aldrig somna igår försen radion började brusa. Vem sjutton tog på den?
På morgonen körde jag mot Gettysburg.
Skulle hitta en plats att äta frukost på, hittade Union Mill från 1797.
Passerade en liten by där husen stod tätt bredvid vägen.
Inte lika tråkig arkitektur som i Sverige.
Tåget gick mellan motorvägarna.
Var massa folk i Gettysburg. Skulle inom Visitorcenter för biljetter till slaget, där sa hon det var gratis. Nä nu är hon ute och cyklar. Fick en broschyr över alla battlefield. Var ju stort arrangemang om det med. Men jag skulle ju till reenactment. Lyckades hitta parkering vid kyrkogården.
Gick Downtown och köpte en biljett till slaget nästa dag. Varmt var det när jag gick runt i staden.
Mysig stad där det kryllade av utklädda människor och tält.
Hittade ett tält där de sålde pistoler. Oj vad pratsugna dom var. De skulle ju berättas om deras svenska släktingar. Och se ville den ena gamlingen krama om mig så han kunde säga att han kramat en svensk flicka. O när han kramat mig frågade han om en puss så jag vände kinden till. När han gick tillbaka till sin stol var han nog 10 år yngre...

Gick vidare till monumenten.
Här var det många som fick sätta livet till...
Annorlunda hus fanns det gott om.
Klockan 22.00 stängdes parkeringen så jag fick köra till utkanterna för att hitta någonstans att sova i bilen. Var alldeles för dyrt att checka in någonstans då det var tusentals besökare och reenactments i Gettysburg.
Hittade en grusplan vid en lada och åker. Försökte gömma bilen så mycket som möjligt vid träden.
Eldflugorna gnistrade till lite varstans och vid horisonten blinkade blixtarna till ibland. Försökte ha rutorna lite neddragna men var lika varmt ändå.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan