Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Söndag 10 Maj 2009 - Cali
Resealbum: Colombia 2009

Cali, Cali, Cali

Hej!

Här kommer det sista inlägget från Colombia och den här gången befinner jag mig i Cali. Det är en fin stand som är både lik och olik Bogotá. Här är det mycket grönare och det känns allmänt renare och man kan alltid se siluetten av Anderna oavsett vart man är någonstans.

Innan jag berättar mer om Cali ska jag berätta om sista eftermiddagen på San Andrés som blev händelserikare än vad vi trott.

Tack vare Jazmine och hennes förmåga att alltid bli uppraggad fick vi åka på en gratis snorkel tur med några killar som jobbade på stranden! Vi fick åka ut till en liten korall ö som bara lång några minuter från våran strand. Till min stora glädje var det fullt av rockor som var mer eller mindre tama eftersom de alltid blir matade där. Det gick till och med att klappa på dem, med andra ord var jag mer intresserad av fiskar än killarna som tog med oss. Kvällen tillbringade vi på stranden i sällskap av en flaska rom och med en av killarna sen tidigare och hans kusin. Trevligt, trevligt eftersom det var fullmåne!

Dagen efter begav vi oss trötta till flygplatsen och flög till Cali där vi blev upplockade av Gloria, Nathalia och hennes dotter Janna. Vi blev visade runt innan vi åkte till lägenheten bytte om och följde med Nathalia till hennes universitet för att se hur det såg ut. (Väldigt fint med park m.m.) Efter det var det bara att åka hem för att byta om igen men den här gången till festkläder för det var dags att känna på det berömda nattlivet här...

Efter en lång natt och för lite sömn begav Jazmine och jag mig på en sväng till köpcentrat (som alltid) för att spana in vad som erbjuds här. Tråkigt nog alldeles för mycket! Kvällen till ära gick vi ut igen men den här gången bara en kortis. Sammanfattar man utelivet här är det jättebra om man är ett par eller går ut med killar för det som erbjuds är salsa, bachata, marenge och vallenato, vilket är lika med pardans rätt igenom. Tråkigt nog var vi bara tjejer så det blev inte mycket dansat eftersom alla är två och två. Det fina i kråksången är dock att jag hade massa tid att studera hur dom dansar så nu kan jag lite av varje!

Idag, söndag och även sista dagen i Colombia har Nathalia, Janna och jag varit och ridit en sväng en bit utanför stan. Väldigt skönt att vara tillbaka i sadeln ingen!

Imorgon är hemresan det ända som står på programmet. Vi flyger till Bogotá vid lunch sedan får vi vänta i några timmar innan vi fortsätter mot Paris, om allt går som det ska är landar vi runt 15 på Landvetter på tisdag…
Hoppas att alltär bra med er där hemma!

Varma hälsningar från Cali
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet