Stöd Ukraina

Greklands blogg

Lördag 12 Januari 2013

Blått!

Det var länge sedan jag var aktiv på min resesida.
Grekland känns långt borta under den här tiden på året men jag blev lite påmind när Janne som driver websiten Kalimera skrev till mig och grattade till vinsten för denna bild.
Jag sände in den i kategorin Blått! i höstas och vann nu en e-guide på valfri ö.

Jag kan för övrigt tipsa om Jannes e-guider som är bra sammanställda med mycket bra tips och fina bilder.
Dessutom är han en mycket trevlig kille. Vi har råkat stöta ihop under våra Greklandsresor och har ju en del gemensamt.

Så då väcktes Greklandssuget!
Vips så har jag nu planerat nästa års juniresa tillsammans med maken. Lätt är det inte att planera då maken har haft svårigheter med jobb medan jag har så många ansvarsområden på mitt att jag inte ens får mer än två veckor sammanhängande semester beviljat.
Så några tre veckors öluffar blir det inte förrän vi är pensionärer.

Bilden är för övrigt tagen i Skopelos stad. En av mina favoritöar.
E-guiden jag valde var Naxos. En ö som är mångas favoritö, kanske för dess fina sandstränder. Men jag har inte riktigt kunnat bli sams med den ännu och inte riktigt trivts där under mina besök. Jag skrev till Janne att hans e-guide med all säkerhet skulle få mig på andra tankar och självfallet visa mig allt jag missat och att jag till slut skulle förstå :)


Dela med andra:    

Kommentarer
Grekland säger till Ivan:
Hej Ivan
Önskar er trevlig resa och bra vistelse i Malaysia!
FB har jag avaktiverat då jag inte fann något större nöje eller annat intresse att ha den.
/Gerd
Postat 2013-01-13 15:27  Anmäl
Ivan säger:
Såg att Janne också börjat längta. Lade in en blå bild i dag på FB.
Tyvärr har jag inga bilder här att visa dig om Naxos. Var före den digitala tiden.
Vill iaf minnas att vi uppskattade ön. Hade bil och åkte runt en del från ett bra boende en bit från Naxos Town.
Grattis till fin bild och priset.
Håller på att sammanställa ett Intinerary över Malaysiaresan nästa vecka.
Postat 2013-01-12 22:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Dodi
Dodi säger om Greklands bild "Blått!":
Väldigt vackert blått....
12 januari 2013 17:16