Stöd Ukraina

Bippen78s blogg

Torsdag 18 December 2008

Åter igen en helt underbar dag här i Thailand

Igår vart en låååååång dag.... Marinas kompis Vinny kom ner och vi hängde med honom typ överallt och hälsade på massa folk. Han känner verkligen alla här... både Taj och annat folk. Vi var in på var och varannan bar och drack typ en Singas på varje ställe.... he he

Vi åkte mot stranden en bit från oss och där hade vinnys ena taj kompis en bar. En riktig Taj-bar. Bambu överallt, så enkelt men såååå mysigt.. Där satt vi och drack singas och snacka skit hela kvällen. De hämtade mat och så grillade vi... Både kött och hela fiskar i foliepaket. Vet inte vad det var för fisk men god var den. Sen drog vi vidare på barrunda igen.. hahahah... Vi har träffat så mycke folk så man kommer knappt ihåg namnen på alla. Folk från England, usa, holland med mera med mera... Alla är såååå trevliga.

Som sagt en sen kväll...

Idag åkte vi till en Taj-familj som har en restaurang/bar på en annan strand. En helt underbar strand. Tyst och lugnt, inga folk. Jag passade på att ta en massage vid stranden ... Olje massag. Över en timme låg och jag njöt. Såååå skönt. Sen låg jag och marina på strandkanten och mös hur länge som hellst. Det går inte att sätta ord på hur fridfullt det var. Sååå underbart!!

Efter det tog vi sajtsing i byn där flest människor omkom i Tsunamin. Folk bor sååå enkelt och rackigt. Vinny berättade hur mycke historier som hellst och massa otäcka saker... Vi åkte förbi minnesväggen med alla namn.. Tyvärr hade vi inte tillräckligt med täckande kläder på oss så vi gick aldrig in och läste namn...

Nu på kvällen har vi varit på en kort barrunda runtomkring och träffat folk. I morgon blir det heldag i Phuket och shoppa. Vi var en sväng på barnhemmet idag och hämtade en lista på alla barnen. Vi måste köpa julklappar till 61 barn!!!! Ja ni läser rätt!!! 61 st!!!! Så det blir mycke handla och pruta i morgon...

På lördag bär det av till Phi Phi. Vi har tydligen massa aktiviteter där att göra. Vinny fixar massor... Vi kommer att vara där två nätter. Ska bli kul.

Fler planer framöver är ev Similan island...... Åka longtail båt och snorkla... Man kan tydligen se bilar och annat efter tsunamin i havet. Ja massa finns på planen....

Nu tar min internet tid strax slut och klockan är 01.50 här så dags att sluta ögonen...

kram på er alla där hemma
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista dagen och sjuka!
15 år sedan
God Jul
15 år sedan
Söndag.......
15 år sedan
Åter igen en helt underbar dag här i Thailand
15 år sedan
En underbar dag
15 år sedan