Nationalparker i sydvästra USA

Resealbumet skapat av: Rolf_52
4 jan. 2010
Visningar: 3022
Det som jag kommit att upskatta mest under mina resor till Nordamerika är den storslagna naturen och jag har genom åren fått förmånen att besöka flera av de mest kända nationalparkerna men fortfarande finns Yellowstone på önskelistan. Dessutom saknade jag vettig kamera när vi besökte platser som Everglades och Grand Canyon. Här kommer i vilket fall ett urval av bilder från nationalparker i sydvästra USA.....

kolla också den här länken för mer info om USA:s nationalparker

http://www.nps.gov/index.htm
Kategori: Sport, Natur & Fritid
Besökta länder: USA
Reslängd: 11 dagar
Datum: 29 september - 9 oktober 2009

Bilder

Karta

Kommentarer

Av Rolf_52
24 nov. 2014 21:24
Tack Marulk….om du behöver prioritera din "bucket list" så skulle jag föreslå att du sätter Monument Valley och Bryce klart före Joshua Tree….och ändå är Joshua Tree en väldigt fin upplevelse…
Av Marulk
24 nov. 2014 10:24
fick en väldans åter längtan till dessa NP o stillar mig med dina fantastiska bilder. Nåväl alla har jag inte besökt, än, Monument Valley, Bryce o Joshua Tree har vi kvar på "bucket list". Nästa tur blir nog ändock i Washington state och Brittish Columbia.
Av Rolf_52
15 sep. 2013 22:35
...det är ju det som är så härligt med naturen i sydväst...man tröttnar aldrig på den och det finns hela tiden nya upplevelser som väntar...
Av Marulk
15 sep. 2013 20:31
detta album kan man inte njuta nog av - tål att ses om o om igen.....har ju haft förmånen att få se ngr av platserna live o vet hur vackert där är. du har ju även lyckats fånga det vackra på bild. för mig återstår från detta album, Bryce, Monument Valley o Joshua Tree ........det får bli en annan resa :)
Av Kindbom
18 mars 2012 12:04
Fantastiskt album som ligger 5:a bland de mest populäraste.
Av Pehag
25 sep. 2011 16:21
Älskar verkligen det här albumet. Som nyss hemkommen från USA och med längtan tillbaka önskar man förstås se mer nationalparker, efter att ha vilat ögonen på dina bilder en stund!
Av Cuddly
26 feb. 2010 10:46
Det här var det vackraste albumet jag sätt här på rg hittils!!!!
Av Roy
7 jan. 2010 11:56
Ett praktverk!
Av Bengtar
6 jan. 2010 17:35
Rolf! Det är trist att reseguidens visning är så kass. Det här albumet skulle verkligen behöva lyftas med en högupplöst visning. Jag hoppas att du lägger in bilderna på annan plats också. Bengt
5 jan. 2010 15:21
Det här albumet kommer jag kika i många fler gånger och även om jag redan har många bilder i det som favorit som norpar jag nu hela albumet oxå :) Fantastiskt!
5 jan. 2010 08:13
Detta album innehåller ju väldigt många fina bilder :-) Förstår helt klart varför du gillar nordamerika. Detta är kanske inte det första man tänker på annars med USA ex. Ha det gott!