Kryssning till Riga

Resealbumet skapat av: Ellismellis
30 juli 2009
Visningar: 2490
En tur med Tallink till Riga har vi nu genomfört och det var den första och troligtvis den sista för jag blev inte imponerad över huvud taget.
Jag blev överraskad av att det var så trist på båten, riktigt tråkigt faktiskt. Ett par restauranger och flera barer men ingen trängsel och festlig stämmning. Tax Free-shoppen hade måttligt utbud och soldäck var skräpigt med bord/stolar i en röra och mycket skräp som burkar/flaskor och plastglas som rullade runt på däck.
I Riga hade vi strålande väder med sol och värme men staden som dock är en huvudstad med ca 700.000 invånare var väldigt sömnig. Många vackra gränder och gator och kullersten men tyvärr så var det mängder av restauranger, barer och caféer som dominerade gamla Riga.
Jag trodde att det skulle vara mer modernt än vad det är. Nej, mer puls hade jag önskat.
Kategori: Kryssning
Besökta länder: Lettland, Sverige
Reslängd: 3 dagar
Datum: 28 - 30 juli 2009

Bilder

Karta

Kommentarer

29 aug. 2009 10:29
he he, inget bra resemål då? och två nätter på båten? Tacka vet jag Birka Paradise och 24 timmars till Åland
6 aug. 2009 13:42
Fina och vackra bilder du tagit på din resa! Låter som en ok resa trots frånvaron av 'puls'.
31 juli 2009 07:42
Så tråkigt att du inte hade någon positiv upplevelse av din resa. Jag förstår vad du menar, om det inte finns "liv" i staden spelar det ingen roll hur vacker den är.