Ängelholms flygmuseum.

Resealbumet skapat av: Gullsing
19 juni 2010
Visningar: 924
Vi brukar ju ta småturer runt omkring i hembygden och till det räknar vi Ängelholm också. Flera gånger, när vi har varit ute och kört, så har vi sagt att vi måste besöka Flygmuséet, som ligger i Barkåkra utanför Ängelholm. Där låg tidigare Kungliga Skånska Flygflottiljen F 10.

Den här dagen blev det av och jag måste säga att det var mycket intressant. Maken är överväldigad och tyckte mycket om det.

Jag är ju ingen expert inom området flyg, så jag har dels Googlat, dels läst av skyltarna intill bilderna. Det går bra, när man som jag har installerat Picasa. Då kan man gå in i närbild på skyltarna, som visas i bilderna.

Men jag tror att vännen Sierra är den store experten och jag hoppas att han kan hjälpa till med att rätta eventuella fel och visa mer upplysningar.

Barkåkra hade ju militärflyg tidigare, men det är nerlagt, som mycket annat inom försvaret, tyvärr. Numera används deras flygplats till inrikesflyget, men man är visst intresserad att sälja den till nån hugad spekulant.
Kategori: Kultur & Historia
Besökta länder: Sverige
Reslängd: 1 dag
Datum: 17 juni 2010

Bilder

Karta

Kommentarer

22 juni 2010 15:18
Kul att titta i detta Resealbum.
21 juni 2010 10:12
Kul med flygmuseum. Min pappa har alltid tagit med oss på sådant, då han har ett brinnande intresse för flyg mm och också flyger mycket själv på sin fritid :-)
20 juni 2010 07:54
Tack för albummet, och lycka till med nallen. Anders
Av Sierra
19 juni 2010 19:57
Tack för fina bilder!