Stöd Ukraina

Aktiviteter

 Bilder
Canada2000
Canada2000 säger om Spinalstenos bild "En vacker solnedgång":
Vackert!
14 november 2014 23:36
Niklasholmgard
Niklasholmgard säger om Spinalstenos bild "Vy över Athen":
Riktigt häftig bild!
23 oktober 2013 21:18
Spinalstenos
Spinalstenos säger om sin bild "Reykjavik":
Hej och tack för uppmärksamheten - jag har devisen "man skall ej dö nyfiken" - därför reser jag så mycket som ekonomien tillåter - först på senaste åren har jag kommit igång på reseguiden och upptäckt nya vyer på jordklotet - Australien är ett önskemål - för se hur det blir.
31 augusti 2013 13:43
Mrb
Mrb säger om Spinalstenos bild "Reykjavik":
Häftig!
30 augusti 2013 23:03
Spinalstenos
Spinalstenos säger om Janne_s bild "Medeltida fiskarbostäder Cefalú":
Hej - hade nöjet besöka Cefalú för ett antal år sedan - hade Taormina som utgångspunkt - hyrde bil och besökte många av Siciliens "badställen" men tycker som Du att Cefalú var "outstanding". För övrigt är Sicilien en underbar plats med mysiga hotell - bra mat och dryck samt befolkning som uppskattar sina besökare med stor gästfrihet. Passade också på att besöka "utanför" liggande öar bl a Vulcan...
3 juli 2012 15:15
Spinalstenos
Spinalstenos säger om Ynnej1976s bild "Pamukkale":
Jag håller med Dig - en mycket trevlig upplevelse men man får ju ej tro på allt dvs att badandet botar i stort sett alla sjukdomar. Tänk vad människor kunde åstadkomma för mycket länge sedan tex staden Hierapolismed sin teater - fantastiskt - en plats att minnas - köpte boken "The City of water and belief" för att läsa hemma.
5 augusti 2011 16:55
Spinalstenos
Spinalstenos säger om Gullis12s bild "Stjärnklart vatten.":
Hej - en rolig bild med udda perspektiv - hoppas semestern var lyckad - var i Turkiet (Kemer) i slutet på maj och "överlevde" min åttioårsdag för att slippa ifrån allt stohej hemma - i vart fall blev de flesta vännerna lurade.
17 juli 2011 19:07
Spinalstenos
Spinalstenos säger om Lambos bild "Ormtjusning på El Fna i Marrakech":
B ra bild - vad fick Du betala till "ormstjusaren"? Jag var på torget den 21 december och såg samma ormar - de är hur tama som helst och "retas" till utfall. Marrakech har utvecklats sedan jag besökte staden för 29 års sedan men det vimlar fortfarande av "tiggare" men grönsaksutbudet är imponerande. Alla parkeringsplatser har övertagits av självutnämnda "vakter" som tar hutfullt betalt och djunge...
2 januari 2011 19:31
Spinalstenos
Spinalstenos säger om Henrikmuntes bild "Marrakech":
Skall åka till Marrakech om ca 3 veckor - då är det nästan på dagen 29 år sedan jag var där sist och mannen som jag fotograferade liknar denna men det är väl antagligen en liknande upplaga av senare datum. Mannen då hade en ormtjusarkompis som nåot år efter mitt besök fick en helsida i reseexpressen. Marrakech hade år 1981 flera garverier som vi besökte och det var ingen trevlig upplevelse att se ...
24 november 2010 15:06