Lyx säger i sin diskussion "Riga"
Var hittar man bra shopping för en 20 åring ? kläder mm
Anmäl
Analeina säger i diskussionen "Riga"
Hej! Jag besökte Riga i april och bodde på Hotel Gutenbergs bredvid torget i Gamla Stan. Hotellet var fint med gammaldags rustik charm och personalen supertrevlig å serviceminded. Jag uppskattade verkligen närheten till alla sevärdheter i Gamla Stan. Vi såg nog alla ”måsten” utom Centralmarknaden, tyvärr, då tiden tog slut. Vi gick med lätthet till alla dessa förutom KGB-museet som låg längre b...
Anmäl
Jonas73 säger i diskussionen "Riga"
Jag upplevde det inte som särskilt dyrt att äta på restaurang i Riga. För lite rustikare och god lettisk mat kan jag rekommendera gastropuben Province. Om ni föredrar en mer formell restaurang med lettisk mat kan jag i stället rekommendera Milda. Båda ligger centralt i gamla stan. De är populära så det är nog att rekommendera att boka bord i förväg. Menyerna finns på deras respektive webbsidor. ...
Anmäl
Worldofmarie säger i diskussionen "Riga"
Priserna på restauranger är billigare än Sverige, men inte mycket. Rätt dyrt i matbutiken. Transporter är billigt. Jag bodde själv i lägenhet, men ett centralt spahotell är Wellton Riverside.
Anmäl
Lyx startar diskussionen "Riga"5
Vill ha tips på bra boende i Riga . Vi har funderat på något spa hotell. Vi som reser är mor o dotter (vuxna). Vad ska vi inte missa ? Hur är prisläget nu i Riga ? Ge tips på allt möjligt .
Anmäl
Arn63 säger i sin diskussion "Vad får man inte missa i Riga som förstagångs besökare?"
Ni är verkligen flitiga) Fanns mycket läsvärt på sidan som jag tagit till mig. Tack för en bra blogg
Anmäl
Hej, vi besökte Riga för första gången förra sommaren. Trevlig och enkel stad att besöka. Efteråt skrev jag ner alla mina bästa tips på min blogg här. Restauranger, spa, hotell sevärdheter mm. https://4000mil.se/index.php/category/europa/lettland/
Anmäl
Arn63 startar diskussionen "Vad får man inte missa i Riga som förstagångs besökare?"4
Ska äntligen besöka Riga senare i höst och vill gärna ha tips på vad jag som förstagångs besökare helst inte bör missa.Jag vet redan att saluhallarna och gamla stan är givna). Har bokat in 2 övernattningar så tid finns utan stressa. Vill gärna ha lite feedback på hur kostnads läget är gemfört med Sverige. Ni vet det vanliga..äta ute.dryck,inträden osv.Ska flyga från Riga flygplats så skulle upps...
Anmäl
Gubbar_pa_drift skriver blogginlägget "Bättre väder."
När jag vaknade i morse så var där en klarblå himmel. När jag slutligen masade mig upp ur den sköna sänghalmen så hade det dock mulnat på igen. Inget regn ändå, vilket gjorde att jag efter frukost drog ned på stan igen och fortsatte mitt traskande runt i Rigas gamla stad. Jag tog mig en tur bort till slottet och floden Daugava där våra förfäder, de vilda vikingarna, seglade på väg österut till Rys...
Anmäl
Gubbar_pa_drift säger om sitt blogginlägg "Regntunga skyar."
Tack....... och ett grattis på förhand. Hehe, nja så länge jag körde motorcykel så var det lugnt. Men vid vilopauserna och efteråt så har det slunkit i några. Hur många? Omöjlig fråga ;-))
Anmäl
Annons: