Hola Suecia!
Nu går dagarna fort och jag har snart bara en vecka kvar i Santo Domingo innan det är dags att flytta vidare norr ut till Sosúa och stränderna.
Well, sedan jag skrev sist har det väl inte hänt super mycket, har varit ute och ätit, varit på museum spenderat en helg till i Punta cana med åtta andra från skolan. Vi åkte i fredags efter skolan i en bil vi hyrde. Vi hade även hyrt en lä...
Aktiviteter
Gillart!
Tuareq säger i diskussionen "Välgörenhetsorganisationer dominikanska republiken? "
27 maj 2009 21:37
27 maj 2009 21:37
Hej,
Jättefin tanke av er att ta med något att skänka bort när ni reser till Dominikanska Republiken. Kanske kan det inspirera andra som reser
att ta med några gåvor om de har möjlighet att skänka bort på plats om man reser till fattiga områden, om de inte redan gör så?
En tysk flygkapten jag kände brukade samla ihop en mängd olika saker som han tiggde ihop från affärer i Tyskland.
Hade sedan ...
Mamajuana blev till mariuana vi en snabblick för mej. Det ser ju misstänkt ut.
Gilla
Gullsing säger om blogginlägget "De Rodillas te Pido - bachata dans i Santo Domingo"
29 apr 2009 18:38
29 apr 2009 18:38
Så lustigt! I förrgår såg vi filmen, som heter 1492 Den stora upptäckten med Gerard Depardieu, som Columbus. Filmen berättar just om den första landstigningen.
Gilla
Smakade den bra..hahaha
Cingelsson skriver blogginlägget "De Rodillas te Pido - bachata dans i Santo Domingo"1
28 feb 2009 18:21
28 feb 2009 18:21
Ingen resa till Dominikanska Republiken är riktigt komplett utan en tur till Santo Domingo – huvudstaden och hem till en fjärdedel av landets befolkning.
Trots avsaknaden av busstidtabell gick vår resa väldigt smidig utan några direkta väntetider och för 265pesos tog vi oss från Punta Cana via Higüey till Santo Domingo på ca 3,5h. Hotell hade vi förbokat hemma via nätet så vi bara kastade in v...
Tur att man inte är elektriker där. Vilken härva
Sida:12345678910Nästa