WiFi & Internet?

Av C999
25 juni 2012 15:22
Visningar: 3399
Ska åka runt på Kuba och vill kolla av hur det är med uppkoppling. Brukar ha med iPad å iPhone som annars funkar bra vid hotell mm.
17 juli 2012 15:03
Wifi hittar du inte på så många ställen, vissa finare hotell har det.
Internetkontor för att kunna kolla mail m.m. finns i de flesta städerna och är lättillgängligt dock 60 kr för en timme typ.
Av C99
17 juli 2012 21:07
Tack för svaret. Anade även det. Vi ska resa runt under 3 veckor och planerar för både bad och upplevelser. Har du fler bra tips?
23 juli 2012 10:30
Nu är jag trist, kopierade ett svar jag skrivit tidigare när fråga om tips dök upp. Kanske har du redan läst men här det iaf. Är ju fortfarande bra tips :)

Havanna, Trinidad, Santiago är de städer jag tycker mest om. Jag rekommenderar verkligen att bo hemma hos kubaner ( i casas particulares) och resa runt till olika städer med buss (som vizul alt transtur). All inclusive hotellen är många men det ger inte en korrekt bild av Kuba, ni kommer inte känna närheten till landet på samma vis.

Vinales är vackert! Häftiga berg och natur. Dock en mindre ort som kanske inte är rolig hur länge som helst.

Undivk statliga restauranger, ät hos de kubaner ni bor hos ni bor eller i paladars (privatägda restauranger som kan vara allt från lite större, hemma hos någon eller bara ett hål i väggen). På så vis hittar ni god mat.

Det är enkelt att ta sig runt, mkt lättare än vad man kan tro. Turistbuss som ni bokar på turistkontor (infotur) eller viazulbussar http://www.viazul.com/ går till de flesta städer och ofta.

En bra sida är http://www.cuba-junky.com/
Där kan läsa men även boka casas.

Lite svar på vägen..
Av C99
23 juli 2012 14:45
Tack igen för bra svar och tipset cuba-junky.

Jag och min sambo reser en del och i vintras flög vi till Taiwan- HongKong och Fillipinerna.
På Fp besökte vi Donsol och snorklade/simmade med Valhajar (18m) några meter under oss. Badade på Boracay, besökte Bohol för att se världens minsta primat,Tarsier,och The Chocolate Hills.

Vill du ha tips från dessa platser så ....