Walt Disney World och övriga parker

Av Knippe
19 sep. 2016 10:00
Visningar: 327
Vi är en familj på sex personer, 2 vuxna, en 4-åring, 2 tonåringar och en kille på 19 år. Räcker det med en park och vilken ska vi satsa på? Vi har varit inne på W.D.W men funderar ev. på en till, vilken? Kostar det så mycket som ca 100 dollar/person/park? Vart köper man biljetterna bäst? Tacksam för svar:)!
19 sep. 2016 10:13
Ni får ta en extra titt ;-)
Disney World är inte en park utan ett gigantiskt område med flera parker nöjesområde hotell o.s.v.
Ta sen en titt på de andra, Universals parker, Sea World och även Busch Gardens i Tampa, ju mer ni studerar deras sidor och olika biljettalternativ, ju lättare blir det att välja parker som passar just er, det beror ju på vad just ni gillar och svaret på vilken park man ska välja blir olika beroende på vem som frågar :-)
En 4-åring som gillar Disneyfigurer väljer nog Magic Kingdom medan en 19-åring som gillar karuseller tar Busch Gardens eller Island of Adventures.

Bäst? Ja bäst är kanske att köpa direkt av parkerna, något billigare (och smidigt) kan det bli hos en återförsäljare som Undercover Tourist och liknande. Priset kan lätt hamna över $100 men även det beror på vilka parker och om ni går en eller flera dagar, vilka parker ni kombinerar, dyrast blir det i regel om man t.ex. väljer en dag i en Disneypark och en dag i en annan. Billigast per dag/park blir det om man tar många dagar i parker inom samma "familj" t.ex Disney/Universal Sea World och Busch Gardens.

Om en park räcker beror ju så klar också helt på er, ju fler parker dess bättre men man ska ju orka och ha råd också.....
Av Knippe
19 sep. 2016 10:21
Tack för snabbt svar:)....okej men då vet jag lite mer hur det fungerar. Har försökt läsa mig till det hela men det är ju så mycket. Magic Kingdom ska vi då välja i alla fall, får läsa oss till mer info. Vi skulle självklart vilja ta en dag till men ekonomin spelar ju roll också, vi får se hur vi gör, tack igen!
19 sep. 2016 10:48
Citerat från Knippe:
Tack för snabbt svar:)....okej men då vet jag lite mer hur det fungerar. Har försökt läsa mig till det hela men det är ju så mycket. Magic Kingdom ska vi då välja i alla fall, får läsa oss till mer info. Vi skulle självklart vilja ta en dag till men ekonomin spelar ju roll också, vi får se hur vi gör, tack igen!
Jag tycker nästan att ni ska fråga barnen vad de tycker, tonåringarna skulle kanske prioritera annorlunda beroende på sina intressen. En 4-åring kanske inte är så medveten om vad den missar om ni väljer en annan park heller....
Ha en omröstning ;-)
Men ordna det där med ESTA eller Visum innan ni bokar någonting.....
Av Birgere
19 sep. 2016 18:33
Även om det är mycket pengar så är parkerna värda priset under förutsättning att man gillar just den parken. Att dra med hela familjen till Magic Kingdom kan uppfattas som väldigt dyrt om halva sällskapet känner sig uttråkade o samma sak gäller IoA där halva gänget inte vågar åka något.
Det går ju faktiskt att splittra familjen för en dag o ta varsin park utifrån intressen.
Florida.nu har en ganska bra sida med en djupare beskrivning av dom olika parkerna http://www.florida.nu/platser/orlando/nojesparkerna/ ta däremot deras tips om var det är bäst o billigast att köpa biljetter med en nypa salt då allt sådant är sponsrat.
bahamabay.se har även dom en beskrivning av parkerna men på ett lite mer praktiskt sätt om lite vad som passar för vem och inte alls lika djupgående som florida.nu dessutom har dom en fantastisk översikt om "allt" man kan göra i Orlando och som bara inte är parkerna och det finns mycket.... http://bahamabay.se/Orlando/orlando-activities.html

När ni TILLSAMMANS har läst på om ovanstående så tror jag det blir ett enkelt val om hur ni ska göra.
19 sep. 2016 20:06
Vi var på Disney föra veckan, hann med både MK och Hollywood studios, i maj var vi på Universals båda parker. Återigen står jag för samma sak, skulle välja Universal alla dar i veckan! Så mycket mer att göra och känns så mycket bättre. Att vi beslöt oss för att prova Disney igen var på grund av alla Star Wars sakerna och de var helt fantastiska, men resten nja....blev ganska uttråkade. Det fanns inte så mycket att åka för oss som gillar det. Mest köpegrejor och mat och godis, och så alla paraderna förstås. Disney är mer familjepark, kändes lite gammalt och ett rörigt system för fastnas. Nä, det får bli Universal för oss som vanligt när vi är där. Buch Gardens är helt ok också. Så som alla kloka här säger, kolla noga på vad alla vill ha ut av en park men jag tror att även en 4-åring skulle ha en tokbra dag på Universal. Eller så kan ni kombinera en dag på SeaWorld eller Buch Gardens, eller varför inte Aquatica. Ni kommer inte att bli besvikna.
Av Knippe
20 sep. 2016 09:42
Tack alla för era svar, vi får läsa på lite mer så får vi se vad det blir:)!