Volontärresa -15

Av Masima
30 sep. 2014 14:25
Visningar: 164
Hej,
Jag är en 30-årig djurvän som planerar att åka på volontärresa till Zimbabwe nästa år men skulle vilja hitta någon reskamrat. Projektet är ett anti-poachingprojekt för elefanter och noshörningar. Någon där ute som är inne på samma spår?
Alternativet är ett projekt i Sydafrika för övergivna/föräldralösa ungdjur.
Hör av er om ni är sugna.
Av Emz
2 okt. 2014 21:16
Hejsan!

Din plan låter helt fantastisk, jag är absolut intresserad av det där anti-poachingprojektet!
Jag var i Afrika första gången 2011, då var jag på ett projekt som hette "The Big 5" i ett naturreservat i Sydafrika. Tre veckor var jag där och hade lektioner samt dagliga vandringar och bilturer runt om i reservatet för att lära om dessa fantastiska djur. Det pratades en hel del om tjuvskytte och allt det tragiska som det innebär, och efter det har jag verkligen velat involvera mig på något sätt, djurvän som jag är.
Förra året var jag också på en Afrika-resa, något längre den gången. Då var jag i Tanzania i drygt tre månader, sedan Victoriafallet (Zambia), Namibia och slutligen Sydafrika igen. Totalt fem månader.
Jag har verkligen förälskat mig i många saker på den afrikanska kontinenten och längtar så tills jag kan åka tillbaka.

När ungefär hade du tänkt att åka isåfall? Och hur länge pågår detta/dessa projekt?

Emma
Av Masima
6 okt. 2014 12:51
Hej Emma,

Va kul! Vi har varit på samma projekt då. Jag åkte på Big 5 projektet i 3 veckor 2009. Vilket fantastiskt projekt och människor. Gav verkligen mersmak! :) Din andra resa lät väldigt spännande med!
Jag hade tänkte åka på sommaren nästa år men är lite flexibel. Tyvärr kommer jag nog inte kunna vara iväg mer än 3-4 veckor.

Mvh/ Malin