Visum Thailand

28 sep. 2008 14:05
Visningar: 406
Hej! ska till Thailand i vinter och behöver ansöka om turistvisum. Tydligen så är det så att efter 1/10 kan man inte längre skicka ansökningarna på posten, så jag har lite brottom, har inte riktigt tid med att åka till sthlm för enbart detta... Undrar bara, det är väl så att varje barn måste ha en egen visumansökan, hur litet det än är? de måste ju ha eget pass. ville bara kolla med er om det är någon som vet!
28 sep. 2008 16:32
Är det möjligt att man måste personligen till Stockholm eller ha en bekant i Stockholm som kan var ombud för att få visum till Thailand? Bor man långt från Stockholm och inte känner någon där så kan man alltså inte åka till Thailand och stanna där över 30 dagar. Finns det bara ambasad i Stockhom? Inte i Göteborg?
Hur kommer folk at göra dom bor långt från Stockholm????????
Av Sierra
28 sep. 2008 16:53
I Göteborg har Thailand ett konsulat. Adress finns i länken ovan. Antagligen går det lika bra att lämna visumansökan där. Jag gjorde det i alla fall personligen för två år sedan. Frågan är ju, måste man åka till Stockholm/Göteborg om man bor i tex Kiruna? Det har blivit på detta sätt därför att många ansökningar som skickats med post inte har varit kompletta.

Det finns alltid möjlighet att stanna mer än 30 dagar om man gör en Visa Run.
I detta fall kan du skippa visumansökan, och resa dit på ett 30-dagarsvisa som du som svensk har utan ansökan . Efter dessa 30 dagar måste du göra en Visa Run ut ur Thailand och in igen. Då får du 30 nya dagar. Detta kan du göra 2 gånger vilket ger dig maximala 90 dagar.

Vill du vara i Thailand mer än dessa maximala 90 dagar måste du tyvärr vara ute ur landet minst 180 dagar för att sedan börja från början igen......
28 sep. 2008 17:22
Tack för svaren! Jag känner också till att man kan åka ut och sen in i landet och få 30 nya dagar, men det blir lite bökigt känner jag. Får väl antingen skicka med post eller lämna i Gbg då!