Visum

11 nov. 2015 13:43
Visningar: 714
Hej,
Jag har försökt att skaffa visum via www.eta.gov.lk men blir utkastad när jag skall genomföra betalningen. Jag har varit i kontakt med ambassaden och de tyckte jag skulle byta webläsare. Kollade även med min bank, SEB, så att det inte var nåt som krånglade där.
Trots försök med alla webläsare jag kommer åt så fungerar det inte. Har förstått att det går att lösa på plats, men hade gärna sett att det var fixat innan vi anlände(30/12), då vi har två barn med oss och de kommer vara trötta när vi kommer fram. Sen har jag ingen aning om hur lång kö det kommer att vara på Colombu flygplats till visumansökan.

Snälla, hjälp mig med tips till att lösa detta!

Vänligen
/Jonas Adolfsson
Av Airam68
13 nov. 2015 07:33
Har du läst inlägg i tidigare tråd? Det har tydligen varit något problem med betalningen, överkryssat lås mm. När jag kollar nu ser det OK ut. Ska försöka ansöka i helgen, kan lägga en kommentar här om hur det går.
Av My53
14 nov. 2015 12:36
Jag sökte visa igår på denna adress och det var inga problem. Betalade med E-visa.
14 nov. 2015 14:41
Jag tror inte det är några problem... Lustigt att det inte gick lösa visumet på nätet, nag gjorde förra veckan och det var inga konstigheter... Prova från mobilen,surfplattan eller andra alternativ.
Jag har en vän som reste dit och fixade visum på plats, för henne tog det ca 20 minuter för henne och hennes son. Hon upplevde inga större köer eller väntetider, de var lite papper och passkontroll för att få igenom det.
Av Airam68
15 nov. 2015 16:39
Blir smått galen 😫😫😫! Har försökt nu över en timma att fylla i fomulären (via Ipad, Safari) men formuläret bara krånglar och hänger sig hela tiden, kommer ingen vart... Testar datorn... Morr!
Av Airam68
15 nov. 2015 17:26
Tog fram datorn. Fungerade hur lätt som helst, använder Firefox, betalade med VISA. Hoppas nu allt blev rätt ifyllt, blir lätt snurrigt att fylla i ansökan för hela familjen...
Av Airam68
15 nov. 2015 17:41
Mindre än en halvtimme senare och jag har fått mejl om att alla ETA är godkända.