Vi behöver hjälp till vår Florida resa!

4 nov. 2009 21:33
Visningar: 3541
Hej! Vi är ett par på 30 år som kommer åka med familj på kryssning i den karibiska ö världen 1 vecka för att sedan vara ensam 1 vecka i florida! Vi kommer tillbaka till miami den 20 december och åker därifrån den 26 december!
Vad vi skall göra sedan har vi lite funderingar kring men behöver hjälp med lite tipps. Vi har dock bil och har bestämt oss för fort l, everglades, key west. Om någon har något annat tipps tar vi gärna emot det:) Kan det vara ett alternativ att åka över till väst sidan?

Är det någon som vet ett bra ställe i Florida där man får SIMMA med delfinerna och inte bara får klappa dem lite. En annan fundering är var man skall åka någonstans i everglades? Åka svävare och titta på krokodiler och gå någon vandringsled är det vi tänkt oss! Vi har sett att det går bussar från olika hotell till everglades men vi vill åka bil! Skall man boka före osv? Eller skall man bo ngn natt i everglades?
Eller har ni någo smultronställe ni vill dela med er av!

Är otroligt tacksamm för svar! Med vänliga hälsningar Anders
Av Fdp
5 nov. 2009 17:46
Jag antar att ni vid det här laget hunnit titta lite på länken från tinkitten. Jag vill rekommendera Dolphins plus på Key Largo, som har ett brett program. Det är en god idé att boka i förväg särskilt om man har speciella önskemål beträffande umgänget med delfinerna. I likhet med Arne tycker jag att ni skall satsa på någon övernattning i Key West, men kom ihåg att det är dyrt inne i själva Key West och inte blir det billigare av att ni kommer dit i juletid. Bokning bör ske i förväg med tanke på helgen. Använd gärna Tinkittens länk och klicka på Florida Travel så finns det B6B-tips där. I Everglades skall ni satsa på Nationalparken där man kan vandra (eller åka cykel) och titta på naturlivet. Svävare är inte tillåtna i Nationalparken, så känner ni för det får ni satsa på intilliggande områden (det finns gott om dem), men räkna inte med att se särskilt mycket krokodiler då - de skräms bort av båtmotorerna! Är ni intresserade av "loppisar" är The Swap Shop i Ft Lauderdale en bra Flea Market, som har "riktig" loppis på söndagarna. Annars bara fasta handlare i likhet med de flesta Flea Markets i Florida. Än en gång - kolla logi ordentligt innan ni åker med tanke på julhelgen. Kanske bokning i förväg behövs!
6 nov. 2009 17:30
Tack för alla tipps! Har någon något tipps på ställe där man kan åka svävare i everglades? En annan fråga är om klimatet är så pass skönt i december att man skall/kan hyra en cab?
7 nov. 2009 11:51
Javisst ska du hyra en cab, det ar ju pa sadana platser det ar mysigt. Varit i South Miami over jul och nyar och det kom nagra regnstank ibland, men det var bara skont. Medeltempen luft/vatten ar 24/22.
!!! MEN HA INGET SYNLIGT I BILEN SOM NI INTE VILL BLI AV MED, DET GAR FORT FOR EV "SNATTARE" ATT ROBBA ER PA VIKTIGA TING, vid stoppljus ody!!!
7 nov. 2009 12:17
Ska ni Hemingway-turista i Key West så bör ni veta att det som idag heter "Sloppy Joe's" inte är det ställe Hemingwat hängde på. Det stället ligger på gatan bredvid och är ett litet hak som jag glömt namnet på - turistiinfon borde kunna infa om detta.

På det "nya" Sloppy Joe's trodde några anställda att jag och polaren var Narcs för övrigt (vi var de enda som hade kostym/kavaj). Det närmaste man varit Sonny Crockett!
25 nov. 2009 11:29
Tack för alla svar! Är det någon som kan rekomendera en platts där man kan åka airboat i florida som är vackert och fint!
En annan fråga jag undrar är om det är värt att åka över till Neaples om man har en vecka i florida?Mvh Anders
Av Hawaii
25 nov. 2009 17:16
Kör U.S.41 västerut från Miami, till Miccosukee Indian Reservation. "Alligator wrestling" och mycket annat "turistiskt", inklusive "airboat rides".

Missa inte att köra över till västkusten. Tycker själv att där är mycket finare stränder där än på östkusten. Bodde själv i södra Florida i många år och en av våra favorit utflykter var just att köra över till t.ex. Marco Island (jättefin långgrund strand, perfekt för barn), Naples och öarna Sanibel och Captiva t.ex. (bro dit).

Och Everglades klarar du av på en dag (eller en halvdag beroende på hur många alligatorer och fåglar du vill se). Ta vägen ut mot Flamingo och stanna här och där och gå en kort promenad.
7 dec. 2009 20:35
Hej! Lyckans er som får åka iväg snart!! :-))) Simma med delfiner har jag aldrig gjort, trots att jag besökt Florida flera gånger. Ni måste dock absolut åka över till västra sidan!! Mycket finare stränder än på östra sidan och havet mer grönt, då Mexikanska golfen går utanför. Det tar ca 3 h med bil från FL till Fort Meyers. Sen ska ni åka ut till Sanibel island till Bowmans beach. Har ni tidsbrist räcker det att åka till Naples och ut på Marco island. Supernice! Everglades kan ni besöka om ni har barn med er, men annars inte mycket att se. När ni åker över till västra sidan, så kör ni genom Everglades där det ligger alligatorer längs vägarna. Att bo på Everglades verkar dock som överkurs. Key west var nice och varmare än FL, men räcker bra med max 2 dgr, då det är jättesmått. Ni ska kolla att ni bor mitt i smeten vid Simonton St, Duval St, så ni kan promenera lätt runt. Vill ni ha max shopping kan ni besöka Sawgrass Mills - en outlet med över 400 butiker. Att rekommendera är att gå in på deras hemsida www.sawgrassmills.com och ta ut en karta så ni på förhand kan planera i vilken flygel ni ska börja...tar nämligen dagar att gå igenom shopping centret. Sportkläder och -skor är alltid prisvärda i USA. Hoppas ni får en underbar semester!
7 jan. 2010 17:26
Var kan man boka en vecka i tex, Miami och en vecka med Västindienkryssning, vilket bolag har en sådan kombination?
Tacksam för svar
Av Leicy
17 jan. 2010 09:01
Citerat från ingela1952:
Var kan man boka en vecka i tex, Miami och en vecka med Västindienkryssning, vilket bolag har en sådan kombination?
Tacksam för svar
Hej !

Kolla med Swanson, dom sätter ihop en resa efter dina önskemål, vi har bokat med dom varje gång och varit väldigt nöjda !

Mvh Petra
19 jan. 2010 20:27
Man kan också köpa en flygbiljett och boka hotell och kryssning på nätet med t.ex. Royal Caribbean. Superenkelt!