Vart ska två tjejer resa?

Av Trallle
12 sep. 2009 17:44
Visningar: 1362
Vi är två tjejer (snart 19 resp 21 år) som har funderat på att fara på en bad/sol semester tillsammans!
Har ni något förslag vart vi kan fara?
Vi vill ha värme, nära till strand och bad, det ska gärna inte vara dött och att man även kan se yngre människor!

Ett av mina favoritställe är helt klart Kreta och har såklart funderat på om man ska fara dit!

Tack på förhand!
12 sep. 2009 18:39
Funderar du på Kreta igen så får man utgå ifrån att du tänker dig det här till nästa sommar?
Då har du hela medelhavsområdet att välja på. Cypern har du redan sett, så kanske Turkiet?
Jag har med ålderns rätt tacklat av något vad beträffar partandet så därför har jag inga bra idéer där, men kanske de klassiska ställena som Ibiza och Mallorca håller än? Även glassiga franska rivieran.
12 sep. 2009 21:18
Hej! Jag rekommenderar Kroatien. Kanon trevligt folk, hisnande vacker natur, rent superklart vatten som passar för allt från snorkling, salta bad, segling och vattensporter. Rolig shopping, inga påträngande försäljare, helt underbar mat med influenser från italienska köket. Utelivet finns, även om det inte alls är röjigt som kos eller alanya. Inga slöddriga inkastare eller skumparty...
Här är det mer bar/café liv med några riktigt bra diskotek där nattlivet fortsätter.
Det är billigt i Kroatien, men det mesta är av hög kvalitet trots lågt pris. Det enda negativa är om man vill ha paradisstränder med finkornig sand, det är mer klappersten och grus men väldigt fina stränder ändå. Här kan ni känna er trygga på kvällarna och brottslighet existerar knappt. Jag har jobbat flera säsonger där i bland annat Makarska och Dubrovnik och inga konstigheter hände gästerna tvärtom mycket nöjda och återkommande! Men säsongen är snart slut där så prova Makarska nästa år i juni/juli!
Av Lipet
13 sep. 2009 15:53
Sonen med flickvän (18 och 17) gillade gran canaria, Playa del Ingles. Nu är de i Bulgarien en vecka så vet inte än vad de tycker om det. Men annars håller Ibiza än, åtminstone om jag ska tro dem! Cypern är väl också populärt?
Av Trallle
15 sep. 2009 15:11
Okej kul att ni skriver och berättar, "smaken är som baken, delad", som man brukar säga, alla tycker väldigt olika!
Har hört att Bulgarien och Sunny beach ska vara något för de som är lite yngre, någon som har några erfarenheter därifrån? :)
Ayia Napa i Cypern och Rethymnon i Kreta är ställen där jag har varit och tycker om dem båda, dock så var jag så liten när vi var i Ayia Napa så kommer inte ihåg så mycket därifrån.. tråkigt nog! Dock så verkar dessa två ställen också vara lite yngre folk vilket är roligt!

Beslutsångest!
Skriv gärna och berätta om era erfarenheter!
Av Homeros
16 sep. 2009 06:04
Om du älskar Kreta så mycket så tror jag inte att Sunny Beach är ett likvärdigt alternativ. Du blir förmodligen bara besviken..Folket, arkitektturen, maten mm. mm...
Sunny Beach är en ung turistort och enbart uppbyggd för oss resenärer.. Ingen kultur eller intressant historia.

På Sunny Beach är det mest bara alkohol som gäller. Du har nära till strand och bad men jämfört med maffiga Kreta med all dess historia, kultur och vackra natur så är det som att jämföra Staffanstorp med Kuala lumpur.