Vart reser man?

Av Late
19 jan. 2009 17:57
Visningar: 772
Vart reser man i julimånad om man inte vill åka till medelhavet och liknande turistorter och inte vill stanna i Sverige.
Gärna tips på lite längre bort med behagligt klimat.
19 jan. 2009 18:30
De flesta resmålen längre bort har ju oftast extrem hetta på sommaren, som den Arabiska halvön. Jag skulle satsa på spanska atlantkusten. Det finns två, antingen vid San Sebastian eller Costa de la Luz nere i södern mitt emot Afrika. Där finns underbara stränder, trevliga byar och städer, vindsurfing m.m. Ta ett billigt flyg till Malaga och hyr bil eller åk buss mot Cadiz. Jag kan rekommendera Tarifa, Zahara, Canos de Mecca och Conil de la frontera.
19 jan. 2009 18:45
Eller varför inte åka till Danmark och Skagern? Kulturellt, mysigt, vackert och gemytligt.
Varför måste man alltid åka så förbaskat långt bort för att koppla av? För många verkar semesterresan mest vara en fråga om status och mindre fråga om avkoppling. Ju längre bort och märkligare desto bättre.
Av Nickeb
19 jan. 2009 21:14
Citerat från hipopothamus:
Eller varför inte åka till Danmark och Skagern? Kulturellt, mysigt, vackert och gemytligt.
Ju längre bort och märkligare desto bättre.
Nä men kanske desto mer spännande! avkoppling ser man till att få på jobbet ;o)

Skagen är najs.
Av Late
20 jan. 2009 14:44
Tack för svaren. Frugan är dock intresserad av "långt bort i stan" och övertygar man en sådan? l
Av Pelle77
20 jan. 2009 14:47
långt bort i juli.. Thailand eller Malaysia kanske? satsa på östkusten i bägge länderna så är det mindre risk för regn. sommar innebär mindre turister. Kan ni åka redan i juni brukar Thai ha en sommarkampanj med billiga biljetter.
Citerat från late:
Vart reser man i julimånad om man inte vill åka till medelhavet och liknande turistorter och inte vill stanna i Sverige.
Gärna tips på lite längre bort med behagligt klimat.
20 jan. 2009 18:06
Jag håller med Pelle77...

Åk till Pulau Redang, en ö utanför Malaysias nordöstra kust. En timmes båtfärd från fastland. Det går att flyga från Kuala Lumpur direkt till ön eller från KL till Kuala Terengganu och sedan med bil/buss till båten som tar er till ön.
En paradisö med turkost vatten och vit sand.......

Kolla gärna in min sida och mitt album från Malaysia!

Ellis
20 jan. 2009 20:42
Thailand under sommaren är en trevlig upplevelse. Billigt, folktomt och i stortsätt underbart väder!
Av Late
21 jan. 2009 12:25
Tack för tipsen.
Det blir Venezuela i slutet av juni.
Av Elgona
21 jan. 2009 13:10
kanske till den lilla tyska ön i nordsjön,Amrum,kanske Sylt,vackra platser e de.
sen förståss azorerna.
Av Jesperw
21 jan. 2009 13:55
Bali är en fantastiskt vacker ö och har bra väder i juli. Koh Samui i Thailand har också bra väder..