Varmt i april/påsk?

5 jan. 2014 11:40
Visningar: 10253
Hejsan!
Vi är två tjejer som är väldigt resesugna.
Vi tänkte oss cypern, spanien, kreta, teneriffa, rhodos osv :)
Nu har vi hört lite olika åsikter om detta..

Vi tänkte åka på skärtorsdagen och vara borta en vecka, men då säger folk att dessa ställen är det kallt på, stämmer det?
Vi vill ju självklart kunna bada och sola på vår semester:)

Tacksam för snabb respons:)
Av Daquiri
5 jan. 2014 12:21
Teneriffa är varmt vid den tiden. Där är det ju varmt nu. Kan tänka mig att Tunisien också börjar bli varmt. Egypten och Jordanien är också varmt (jag föredrar Jordanien framför Egypten). Kreta och Rhodos är jag tveksam till om där har hunnit bli varmt.
5 jan. 2014 12:29
Jag har glidit runt på flera sidor så minns nu inte vilken där jag kunde se vädret, men det ser kallt ut.
Vi vill även ha all inclusive, och det verkar vara omöjligt under just påsken:(
5 jan. 2014 14:18
oj så pass långt...ja där e det ju inte billigt att resa:S
Av Birgere
5 jan. 2014 14:31
Citerat från Monstertruck:
oj så pass långt...ja där e det ju inte billigt att resa:S
Men nöjer ni er med Pool så behöver ni inte åka så långt, undviker ni påsken så blir det även bra mycket billigare.
5 jan. 2014 15:30
Citerat från Monstertruck:
oj så pass långt...ja där e det ju inte billigt att resa:S
Det beror ju på vad ni kräver för vattentemperatur! Det går utmärkt att bada på Teneriffa i Mars April, det ligger säkert runt 20 grader i vattnet och är oftast riktigt varmt på dagarna om solen är framme. Vi har varit på Kanariöarna många gåner i December - April och alltid kunnat bada, nu kom vi precis hem från Lanzarote som är lite kallare än Teneriffa men vi badade i havet även om det var lite kyligt att doppa sig, vattnet var nog ungefär 19 grader.
Garderar man med uppvärmd pool på hotellet blir det hur bra som helst ;-)
Själv gillar vi norra Teneriffa bäst men även Las PalmasGran Canaria är bra, då kan man få både bad och trevliga omgivningar, människor, bra shopping och inte rena turistställen.

Cypern har vi varit på en gång i början av April, också varmt och skönt men ungefär samma temo i vattnet, något svalt när man går i ;-)

Åker ni till t.ex. Miami Beach så får ni ju en helt annan värme i både luft och vatten men med bara en vecka kan jag tycka att det är4 lite långt att åka, där ska man helst ha 3 veckor för att hinna se sig om lite :-)
5 jan. 2014 15:36
Citerat från Monstertruck:
Jag har glidit runt på flera sidor så minns nu inte vilken där jag kunde se vädret, men det ser kallt ut.
Vi vill även ha all inclusive, och det verkar vara omöjligt under just påsken:(
Nu förstår jag ju personligen inte vitsen med a.i. när det finns så mycket olika restauranger att prova, tycker det är en del av upplevelsen med en resa men det borde väl gå att hitta något, om inte a.i. så i alla fall med alla måltider om man nu vill ha det så.

Lite att titta på i en trevlig ort (dock inga superfina stränder men ett superbt allmänt poolområde).
http://www.tripadvisor.com/HotelsList-Puerto_de_la_Cruz-All-Inclusive-Hotels-zfp611982.html
(H10 och Las Vegas ligger på mycket bra lägen) Vårt favorithotell här är ett riktigt billigt lägenhetshotell med uppvärmd Pool, Bambi. Där är det dock mer självhushållning än a.i. som gäller ;-)
5 jan. 2014 15:45
jag har gjort en operation som gör att jag måste äta många gg om dagen.
tycker då det är smidigt att ha måltider på hotellet så jag där kan ta en extra tallrik och ställa in i kylen på rummet för att äta senare:)
sen är vi jätte oerfarna att resa så att ha all inclusive känns även som en trygghet pengamässigt.

angående temperaturen så förstår jag vad ni menar:)
20 grader har man ju badat i i sverige så varför inte utomlands:)
vi vill bara inte åka iväg i sju dar och mötas av regn och kyla, klart det kan man ju aldrig direkt veta innan men oddsen ser inte bra ut om man läser om spanien.

just nu verkar marocko och tunisien varmast i april?
14 jan. 2014 21:48
Jag rekomenderar Kap Verde. 2 timmar från Gran Canaria och varmare. Har varit där 2 ggr och haft all inclusive båda gångerna. Åkte med fritidsresor och bodde på Riu hotellen. Vill åka tillbaks så snart jag kan.
Stränderna är fantastiska, ingen trängsel och deras motto är "no stress".
Åk dit!!