Var ska man bo i New York?

Av Ulleb
6 maj 2009 09:27
Visningar: 7272
Hej alla!
Har ni några bra hotell tips? Ett enkelt o billigt boende nära till några av sevärdigheterna? Var bokar ni hotellet, vilken sejt? När är bäst att åka dit? Har aldrig varit i New York så jag tar gärna emot ALLA tips ni har!!
Tack på förhand! Ulleb
6 maj 2009 21:44
Jag rekommenderar www.hotels.com
Sist jag åkte till NY bodde jag på Americana Inn, bokat via just hotels.com. Titta på min sida så kan du se någon bild på hotellet och vårt rum. Det var ett enkelt hotell, men prisvärt mitt i smeten. Jag skulle inte tveka att bo där igen. Skriv till mig om du har fler frågor. Annars kan du söka på New York här på sidan, då hittar du gamla diskussioner med många bra tips.
Teresa
Av Ulleb
6 maj 2009 22:36
Tack för infon! Kommer säkert till dig med ngn fråga lite senare =)
Ulleb
6 maj 2009 23:10
hostelworld.com

Bodde på L hostel, fina dormrum, dock tyckte jag personalen inte var den trevligaste...
Av Julia
7 maj 2009 11:12
Många missar Harlem pga dess gamla rykte. De södra delarna av Harlem är lugna och väldigt vackra. Inga skyskrapor, mer lägre trivsamma hus. Vi var inneboende hos några vänner där, men det finns säkert prisvärda hotell där omkring också!
8 maj 2009 18:43
Hej ulleb!
Har du sökt i forumet på USA? Jag är helt säker på att jag sett samma fråga 4-5 ggr bara i år. Du hittar säkert många ytterligare bra svar där av tidigare tipsare (bl a mig).

Trevlig resa!
9 maj 2009 13:13
Hej!
Har bott på Latham Hotel (/www.thelathamhotel.com) och Howard Johnson (hittar ingen länk), två budgethotell med perfekt läge i midtown. Ganska små rum, men vem vill vistas på hotellrummet när man är i New York? : )
Vi har dels bokat via hotels.com och mrjet.se. När vi bodde på Latham bokade vi direkt via deras hemsida, fungerade hur bra som helst. I sommar ska vi bo på The New Yorker (newyorkerhotel.com/index.html), får hoppas att det blir bra!

/Anna