Var finns bästa vården/sjukhus i Thailand?

17 sep. 2009 21:12
Visningar: 4419
Har sökt men inte hittat var dom stora sjukhusen finns, Bangkok och Phuket har jag hittat men finns det i Krabi,Koh samui, rayong??
Av Lena23
17 sep. 2009 21:45
vad är det du söker efter? Akut vård? Korrigerande vård? Barn? Vuxna? Tandvård?
Min erfarenhet av akutvården i Krabi Town ( allmänna sjukvården) var tillfredsställande och mycket kompetent kunskapsmässigt, men inte i svensk standard när det gäller avskildhet & integritet ( 16 patienters sal + minst två anhöriga sovande på golvet vid varje säng), och att man skulle gärna bör veta lite hur man vill /skall ha det, för att kunna säga ifrån. = Minst sagt frikostiga med läkemedel av olika slag.... i och för sig kanske det inte spelade någon roll ifall man vill "fly fältet" ett slag.
Av Thorgu
18 sep. 2009 09:14
Bangkok Hospital är bra och finns i t. ex. Phuket, Pattaya, Koh Samui, Bangkok, Rayong och Korat. Finns många andra specialicerade hospital för t. ex. operation för att bli smal, ändra uteende osv. Generellt är det bra sjukvård i Thailand, men det kostar så det är bra att ha en försäkring om olyckan är framme.
Av Sugus
18 sep. 2009 11:31
Dom stora sjukhusen finns bara i Bangkok, Är lite osöker på vad du efterfrågar eftersom storleken har inget att göra med den vård de erbjuder. Förmodar att du tänker på ett planerat ingrepp? I så fall rekommenderar jag Bangkok eller Phuket.
19 sep. 2009 11:57
Hei

Jeg tror jeg hadde satset på Bangkok hvis jeg skulle ha utført noe. Jeg var innom Bumrungrad sykehuset og det var imponerende (det jeg så iallefall) både når det gjelder fasiliteter og service :-)

Her er et Bangkok reisebrev som jeg laget etter en tur dit i 2007: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Kanskje du kan finne noe nyttig info der hvis du skal være noen dager i Bangkok.

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Av Micke75
19 sep. 2009 17:56
Våran dotter blev inlagd på bangkok international hospital på ko samui för ett par år sedan.
Den mottagningen och vården hon fick var det bästa jag sett, hon var riktigt dålig där, hade dubbelsidig kraftig lunginflammation, bihåleinflammation som var det värsta läkaren någonsin sett och influensa samtidigt!
Rummen var som lyxhotellrum med egen dusch filmkanaler, litet kök, solterass m.m.
Vi sökte på sjukhuset och hittade läkaren som var ansvarig för vår dotter och hennes utbildning var otrolig, utbildad i t.ex. australien, sydafrika m.m.
Sök på sjukhuset och läs om det det, bättre vård hittar du inte enligt mig!

Micke