Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Diskutera Turkiet
2008-07-08 19:05

Väder

Jag är intreserad av att resa till Turkiet sista veckan i september och första i oktober,jag undrar hur varmt och hur många soltimmar man kann räkna med för det är väl snart slut på sesången för i år,mycket tacksam för alla upplysningar vänligen sten i trelleborg.
2008-07-08 19:22
Du kan förvänta dig ca +30 på dagarna, ca +18 på kvällen och övervägande soligt.
Detta är medelvärden de senaste 21 åren i Antalya-området.
2008-07-08 19:26
Det beror på vart i landet du ska, men jag anar att du menar vid orterna vid medelhavet, turist sässongen sträcker sig september ut och ett par veckor in i oktober, o medel tempen är ca 25 graderC i slutet sep- okt, och det kan förekomma en del skurar,
2008-07-08 20:57
Hej vi har varit dit i början av oktober och haft kanonskönt ca. 25- 30grader på dagarna men det kan ju hända ibland att kvällarna blir litet kalla kanske 15-16 grader vilket ju kan uppfattas som kyligt när man varit i solen hela dagen men ofta är det varmt även kvällstid och dagtid är det nästan alltid skönt och mestadels soligt även om risken för regnskurar som någon skrev är litet större på hösten.

vattnet i havet är ju fortfarande varmt och skönt även så här sent på säsongen, personligen åker jag hellre sent än tidigt på säsongen just pga. att temperaturen i havet oftast är bättre i slutet då vattnet i havet ännu inte hunnit svalna av helt, dessutom så är det betydligt lugnare och skönare än att resa i värsta rusningen så att säga.
hoppas ni får det bra mvh. Bosse.
Skriv svar
Visningar: 5166  |  Dela med andra:    
Sista chansen till Medelhavssol
Sista chansen till Medelhavssol
av Stine, 19 aug 2014
Här är det fortfarande varmt i oktober - När höstens mörker och regn anlänt är det många som vill passa på att få sig en sista vecka med sol och sommar innan vintern står för ...
Turkiets lyxigaste all inclusive
Turkiets lyxigaste all inclusive
av Teresen, 14 jul 2014
Hotell för dig som önskar prisvärd guldkant - Turkiet är kungen av all inclusive-resmålen och här finns många bra hotell. Vi har valt ut sju hotell för dig som är ute efter extra ...
Alla sommarens resor till solsäkra Turkiet
Alla sommarens resor till solsäkra Turkiet
av Teresen, 2 jul 2014
Alla resor till Turkiet innan september - Gör hela familjen nöjd och åk till Turkiet i sommar. Det här vackra resmålet lockar med många sköna badorter, mycket sol, härlig ...
Här bor du bäst i Bodrum
Här bor du bäst i Bodrum
av Teresen, 1 jul 2014
Bra hotell i Turkiets lyxiga charterfavorit - Bodrum ligger på den turkiska rivieran och lockar med soligt väder och fina stränder. Vi har valt ut fem hotell för dig som vill bo ...
Relaterade sökningar

väder turkiet september

,

väder antalya oktober

,

hur varmt är det i turkiet i september

,

hur är vädret i turkiet i oktober

,

antalya väder september

Erbjudanden från reseföretag