Vad tycker ni?

22 aug. 2008 12:16
Visningar: 210
Villket ställe tycker ni att man ska åka med Rayanair innan jul om man endast ska åka för julhandling? Ett billigt ställe, dom har rätt många destinationer och jag vet inget om dom länderna, någon som vet?:)
Jag vet att dom inte är ett bra flybolag men för en helg som endast ska bestå av julhandel så står vi ut med ett kasst flygplan.

Såå vad tycker ni, om ni har varit i någon av dessa länder, är det bästa alternativet för billigiga julklappar? :)
22 aug. 2008 12:24
Jag tycker ju london! De är dock rätt så dyrt där men de behöver inte vara de. Om man inte bryr sig så mycket om vilket hotell man bor på och om man inte äter på dyra resturanger så blir de inte så mycket. Shoppingen i London är helt underbar! Och vill du shoppa mycket och billigt och då menar jag verkigen billigt så ska ni ta er till Priemark på Oxford street. De är typ som H&M fast otroligt billigt och dom har allt.
Av Nickeb
22 aug. 2008 17:15
måste ni tvunget åka med Ryan, annars kan jag ju tipsa om wizzair, dom flyger på många lågprisdestinationer som warzawa, budapest mfl.
Vi åkte till Warzawa för 650:- t/r Med alla avgifter, skatter mm. detta för TVÅ!!
Betänk då att hotell, mat mm. är snorbilligt, vi bodde på Intercontinental (femstjärnigt lyxhotell a 43 vån.) för 800:- natten per rum.
Jag tror att dörr till dörr priset med mat shopping och hotell i London kommer att bli ganska dyrt om ni inte vill leva som råttor, men visst utbudet är naturligtvis jättebra.
22 aug. 2008 17:18
hej
vi har åkt med ryanair flera gånger . har aldrig haft nått att klaga på . vi brukar åka till london varje höst och aldrig betalar mer än 128 kr för 2 pers , kan rekomendera easy hotel om du ska bo billigt .
Av Nickeb
22 aug. 2008 17:31
Citerat från patrick6:
hej
vi har åkt med ryanair flera gånger . har aldrig haft nått att klaga på . vi brukar åka till london varje höst och aldrig betalar mer än 128 kr för 2 pers , kan rekomendera easy hotel om du ska bo billigt .
Är det med kortavgifter, skatter, avgifter.
Vad kostar transfern från flygplatsen till London??
23 aug. 2008 09:34
Hej !
Om ni bare skall åka över en helg.
Rostock /Lubeck
Fundera också över att åka till Marseille flygplats,dra sedan till Aix-en-Provence,mycket trevlig stad,här finns jättemånga bra affärar,båda billiga och dyra.
23 aug. 2008 09:57
Citerat från nickeb:
Citerat från patrick6:
hej
vi har åkt med ryanair flera gånger . har aldrig haft nått att klaga på . vi brukar åka till london varje höst och aldrig betalar mer än 128 kr för 2 pers , kan rekomendera easy hotel om du ska bo billigt .
Är det med kortavgifter, skatter, avgifter.
Vad kostar transfern från flygplatsen till London??
De är ju alltid skatter som tillkommer. Jag ha precis bokat en biljettt till london för 900kr tur/retur men då kostade själva biljetten ca 10kr. Sen tillkommer ju expresståget till stan som kostar 300kr tur å retur men de va kanmpanj när jag hittade den biljetten. Kostar inte biljetten mer än 50kr så kommer du undan billigt annas är de billigare att åka med SAS
Av Nickeb
23 aug. 2008 10:19
Precis vad jag menar, i vårat fall när vi åkte till Warszawa så kostade biljetten typ nollkommanix och skatter o övriga avgifter uppgick till ca 250 kr och totalt så blev det 376:- per person, så den där londonresan kan nog knappast räknas in till "billigt ställe" som sara frågade efter. Det är ju dörr-dörr priset som är intressant, inte om biljetten kostar 1, 100 eller 1000 kronor.........

Att ta sig från flygplatsen till Warszawa centrum kostar 8kr med buss, ett tredagarskort som gäller på tunnelbana, spårvagnar och bussar kostar 40 kr, köp det direkt på flyglatsen så sparar du 8 kr ;o)