Vad finns för mig att göra?

Av Nenna
28 mars 2013 16:01
Visningar: 355
Hejsan!
Ska åka med min man till San Fransisco i juni då han ska på utbildning i en vecka. Var är lämpligt att bo där det finns något att göra för mig som är ensam i fem dagar? Tips på vad som kan vara roligt att göra ensam ( förutom att shoppa;))
Vi har en vecka tillsammans sen också då vi kan bege oss iväg ihop. Men vad kan jag göra för mig själv? Tar även tacksamt emot tips på lämpliga hotell.
Nenna
Av Tango
28 mars 2013 19:05
Hyr en cykel och upptäck en fantastisk stad!
Av Pehag
15 maj 2013 18:30
Vid det här laget har du/ni väl redan bokat hotell. Men jag hade valt att bo vid Union Square om jag var "själv". Där finns mycket affärer, restauranger och bra kommunikationer vidare till andra stadsdelar. Ett annat alternativ är där vi bodde när vi besökte stan, dvs Fisherman´s Wharf. Helt ok för oss som familj. Nära till Pier 39 och vidare till t ex Alcatraz. Jag inbillar mig att det bör vara lättare med parkering för ev hyrbil där än uppe i stan. Hur som så är det lätt att ta sig runt i stan, både med de kommunikationer som finns och/eller till fots. Hoppas du får det bra :)
Av Moth63
15 maj 2013 20:16
San Remo hotel gillade jag skarpt :-)
Av Nenna
28 maj 2013 20:58
Tack tack!
Det blir Hilton för oss och sen Napa Valley på slutet. Ska bli kul. Jag antar att jag får shoppa en massa på mina ensamma dagar och "tjäna" massor med pengar till oss. Några tips på bra shopping?
Av Masker
29 maj 2013 09:23
Hej Nenna!
Jag vet inte vilka intressen du har men det jag gillar skarpt när jag reser själv är att spendera en dag på ett konstmuseum. Titta i min egen takt, ingen som babblar, sjunka in när jag vill, sitta och vila och kolla på folk en stund och så en lyxig lunch för det brukar vara bra restaurangger där och det brukar kännas helt rätt att äta själv. Det jag inte skulle missa i SF är http://www.sanfrancisco.travel/partners/san-francisco-museum-of-modern-art-sfmoma-164382086.html?c=y&product=search(topnav)&showMain=&cid=

Wish I was there :)
Lena
29 maj 2013 09:23
Det finns shopping överallt men på Market Street hittar Du hur mycket som helst.

För övrigt är det svårt att svara på din ursprungliga fråga, det finns massor att se men vad är Du intresserad av som din man inte är lika förtjust i? Gör en lista på sevärdheter Du vill se och kolla vilka han inte är intresserad av ;-)