Utflykt Från Bangkok

Av Efalun
22 apr. 2012 16:26
Visningar: 1127
Undrar lite om man kan besöka Floating market, Bron över floden Kwai o Tiger Temple på en o samma dag blir det för mycke o stressigt ??finns det nån arrangör som fixar alla tre eller får man hyra privat taxi ?? har kollat lite med utflyktarr i Bangkok o har inte hittat nån som har alla tre på samma resa Har helst ingen lust att åka åt det hållet två ggr för att se alla tre Om man hyr en privat taxi för att ta oss till dom tre ställena vad kan det gå på ??
Av Tubbe
23 apr. 2012 01:54
Citerat från efalun:
Undrar lite om man kan besöka Floating market, Bron över floden Kwai o Tiger Temple på en o samma dag blir det för mycke o stressigt ??finns det nån arrangör som fixar alla tre eller får man hyra privat taxi ?? har kollat lite med utflyktarr i Bangkok o har inte hittat nån som har alla tre på samma resa Har helst ingen lust att åka åt det hållet två ggr för att se alla tre Om man hyr en privat taxi för att ta oss till dom tre ställena vad kan det gå på ??
Hej

Tycker det ser ut som ett pressat schema. Tar tid att köra i BKK.
Skulle gissa att det tar 6 timmar fram och tillbaka från Kanchanaburi.
Jag hade hoppat över Tigertempel ( klart överskattat ) . Sen finns det andra aspekter varför
du ska hoppa över Templet.

/ r
Av Efalun
23 apr. 2012 18:15
Tack för svar Länken verka jätteintressant Vi får se hur vi gör men nu vet jag vad som finns o kan jämföra
29 apr. 2012 18:22
Jag skulle också skippa Tigertemplet. Har bara hört negativa saker om det. Däremot skulle jag ta en tur till Bron över floden Kwai med övernattning på River Kwai Jungle Raft. En upplevelse att bo på flottar i floden. Det finns inte el, så en ficklampa är bra att ha, även myggmedel. Häftigt att vakna till elefanternas morgonbad.
Sedan skulle jag göra en tur till Floating market (inte på samma gång) och på återvägen besöka Rose garden, där man får se en föreställning om livet i en thailändsk by.
Det finns resebyråer i Bangkok som ordnar detta. Hotellen kan hjälpa dig boka.
7 maj 2012 15:25
Vet ej när ni skulle åka, men...
Jo, det finns iallafall minst en arrangör som arrangerar en heldagsutflykt där Floating Market, Tiger Templet, bron över floden Kwai, kortare stopp på krigskyrkogård, plats där rörsocker framställs samt ett stopp där man fick se träsnideri och det är Tourist Information Center i Bangkok (kontoret vi var på ligger en kortare tuk-tuk resa från Siam Paragon området). (Fick veta att dom är billigare än många andra ställen).

http://www.asiarooms.com/en/travel-guide/thailand/bangkok/useful-information/bangkok-tourist-information-center.html

Lunch och transport ingick i priset då.
Ej inträde till Tiger Templet. Inträdet kostade 600 baht/pers vill jag minnas när vi var där nu i början på året.

Väljer ni att åka en tur som inkluderar Tiger Templet och om ni ska in till tigrarna så kan jag tipsa om samma sak vi fick veta: byxor som går över knäna är att rekommendera samt tröja att täcka axlar med.

******************************
Ska inte ljuga, det var en intensiv dag det var det, men jag väljer att se det som att vi faktiskt fick se så mycket inom såpass skilda saker att jag såhär i efterhand är glad att vi valde att åka på det :) Många otroliga upplevelser!
7 maj 2012 20:41
Hej
Tog en Riwer Kwai tur (den med tågresan) och det tog nästan hela dagen och man kände sig rätt nöjd
när man kom hem.
Av Efalun
14 maj 2012 18:52
Hej Travelmiss Jättebra info o länk Tack för det !!!
Det blir säkert intensivt som sagt men jag tror det får bli det Vi vill ändå åka o se de där ställena o vi har inte så jättelång tid i Bangkok . En annan gång kanske vi åker tillbaka o stannar en natt på dom där flytande hotellen vilket också såg väldigt lockande ut ..tusen tack för alla tips
Av Desires
14 maj 2012 21:30
Många år sedan jag var i Bangkok ( år 1991), men då stannade vi några dagar där och hann med
allt vi önskade, t ex floating market, det imponerande templet Grand Palace, Wat Traimit med den gyllene buddhan mm.
(Det är en sittande buddha som är gjord av massivt guld. Den väger 5,5 ton. När templet restaurerades för 50 år sedan trodde man att den gyllene buddhastatyn var tillverkad av lera. När man sedan skulle flytta statyn tappade man den och det yttersta lagret av lera föll av och avslöjade en staty av renaste guld.)

Tycker allt detta var sevärt!
Just Idag har jag lagt in en artikel med tips om vad man kan göra i Bangkok under 24 timmar!
Titta här så får ni se http://www.desires.se/#post147
Av Pelle77
14 maj 2012 22:09
Har du varit i Bangkok förut? Jag har varit där 12 ggr sedan 1996 och har ännu inte kommit till varken floating market eller Kwai (som ligger långt från Bkk). Vad jag vill säga är att är det första eller andra gången så behöver ni inte lämna staden ör att fylla agendan.
Av Efalun
28 maj 2012 15:27
Hej igen tacksam för alla roliga tips o länkar Så kul !!! vi stannar i Bangkok tre nätter o en av anledningarna är att vi länge velat se just Riwer Kwai o floating market vi har bara varit en snabbis i Bkk förut men nu tänkte vi se lite mer bla tänkte vi ta en tur med Bangkok by bike vilket jag också ser framemot fick tips av en vän om det som tyckte det var en höjdare .sen blir det förstås en tur till Grand palace o gyllene buddhan vilket man sett mycket om o nu vill se själv o lite annat smått o gott bla tur på floden
Uppskattar jättemycket alla tips om små mysiga ställen med god mat o fin utsikt, ställen att bara mysa
finns ju hur många som helst så man kan lätt bli lite velig när man kommer dit så det kan va bra o ha några uppslag med sig
Tack Desires för din länk !!!
Slukar allt sånt ,älskar att läsa om olika restips o ställen
Vi åker sen vidare till Krabi,, Koh lipe o phuket/Kamala (älskar Kamala stranden)
Det enda ställe vi ej varit på förut är Koh Lipe Ser jag fram emot !!!

blir ju inte ledsen om fler tips o länkar dyker upp ..:) bla om Lipe

Ha det gott alla resvänner