Transfer Suvarnabhumi-Bangkok, Bangkok- Don Mueang?

12 feb. 2014 11:51
Visningar: 1145
Hej Bangkokvänner!
I påsk åker jag till Bali och stannar då över natten inne i Bangkok (förhoppningsvis).
Anländer till Suvarnabhumi kl 6.00 på morgonen och tar flyget till Bali först kl 6.00 dagen efter och då från Don Mueang istället.

Har bokat ett hotell i anslutning till Don Mueang utifall att det är för stökigt i Bangkok, men om man vågar sig på att istället åka in och bo över natten så har jag också bokat hotellet Eastin Grand Hotel Sathorn som ska ligga i anslutning till en skytrain-station.

Kan ni hjälpa mig med nedan frågeställningar tro?
Bästa resvägen Suvarnabhumi-hotellet i Bangkok och sen hotellet-Don Mueang morgonen efter? (taxi, buss, tåg?)
Kostnad för de olika?
Hur tidigt måste man åka om AirAisa-flyget till Bali går vid 6?

Har ni ännu mer tid över kan ni få ge ert bästa tips på vad man kan göra runt hotellet om man bara är där så kort.

Tack på förhand.

/Förstagångsbesökare i Bangkok
16 feb. 2014 20:20
Tack, men det var inte så mättande svar på alla mina frågeställningar, så om någon annan har svaren får dom gärna svara!
Tack och bock ;)
Av Hille2
16 feb. 2014 21:27
Bästa resvägen Suvarnabhumi in till Bangkok är att åka med tåget från flygplatsen, karta, prislista mm har du redan fått.

Enklaste sättet att ta sig från hotellet i Bangkok till Don Muang är att ta en taxi, går väl loss på ca 300 bath.

Ska du flyga vidare med Air Asia och åka från Suvarnabhumi till Don Muang så har de gratis transferbuss. Men jag har ingen koll på vilka tider de går.
Av Sierra
16 feb. 2014 22:30
Citerat från Hille2:
Ska du flyga vidare med Air Asia och åka från Suvarnabhumi till Don Muang så har de gratis transferbuss. Men jag har ingen koll på vilka tider de går.
Du åker gratis med shuttlebussen mellan flygplatserna oavsett vilket flygbolag du åker med.
Shutteln går från 05:00 till 24:00 och lämnar resp flygplats var 30:e minut – på hel och halvtimme.
Du kommer att behöva visa bevis på att du har en flygbiljett för att få åka med.
16 feb. 2014 22:38
Tack så hjärtligt alla 3 för era svar.
Då blir det tåg till hotellet och sen taxi från hotellet till don mueang. Om flyget går 6, när måste jag ta taxi då tror ni?

Julia
Av Sierra
16 feb. 2014 22:57
AirAsia stänger checkin 45 min före avgång och det tar drygt 30 min till Don Mueang från ditt hotell. För att vara riktigt säker skulle jag ta en taxi 04.00....då hinner du ta en fika på flygplatsen också...