Tips på NY hotell emottages tacksamt!

Av Millan
10 dec. 2007 17:42
Visningar: 387
Hej!

Tänkte ge maken en resa till NY i julklapp.
Jag tänkte boka flyg separat och hotell separat.

Nu skulle jag behöva hjälp med tips på hotell belägna trevligt på Manhattan.
Gärna lite mysigare, inga överpriser och lyx men inte heller sunkigt.

Tack!
10 dec. 2007 21:42
Vi bodde på ett som hette Edison. Allt ok, men om jag minns rätt så var frukosten ett sorgligt kapitel.
Tvärgata till Broadway, nära till allt.
11 dec. 2007 10:13
Hei

Det spørs hvor mye du vil bruke på hotell :-) Jeg var nettopp i NYC med min kone og vi fant ut at hotell på Manhattan ble på over 300USD per natt. På grunn av dette valgte vi Quality Inn i Long Island City. Det ligger i Queens men rett over East River og dermed var det kun 2 stop fra Manhattan. Dette fikk vi for 160 USD. Min omtale av hotellet finner du på http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g48080-d671388-r11298993-Quality_Inn_Long_Island_City-Long_Island_City_New_York.html

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Av Memmie
11 dec. 2007 11:45
Jag kan verkligen rekommendera Comfort Inn Manhattan. Ett hotell som tillhör Choice hotels och som jag bokade tack vare tips på reseguiden. Perfekt läge på 35:e gatan, väldigt nära till Macy´s och Times Square och vi hade Empire State Building precis utanför vårt fönster. Det är absolut inget lyxigt men rummen var rena och fräscha och personalen var trevlig och tillmötesgående. Frukosten var bra, det är inte många hotell i NY där frukost ingår, men här gör den det och det var skönt tyckte vi. Det är typisk amerikansk frukostbuffé med bagels och flingor och diverse bakverk. Hotellet har en restaurang som faktiskt omnämns i en cityguide, den var riktigt mysig och hade god mat, vi åt där en kväll när vi var trötta. Det är en riktigt gammal lokal som säkert tillhört de irländska kvarteren. De har också bar.

Ha en riktigt trevlig resa och missa för guds skull inte att man som turist har 11% rabatt på Macy's!!
Av Dino6
12 dec. 2007 16:34
Hejsan! jag kan rekommendera Hotell Beacon som ligger på Broadway,gångavstånd till central park och alla teatrar,mycket fint och prisvärt hotell.Mycket fina rum vi bodde där i september jag och min familj.På rummen finns det antingen ett litet pentry eller som vi fick ett kök,frukost finns inte på hotellet men det finns en supermarket rakt över gatan,där handlade vi vår frukost.Sök på Hotel Beacon på google så kan du få en bättre översikt på vad som finns i närheten.

Akte dej för ett hotell som heter Riverside Tower Hotel,vi bodde där först hade bokat det hemifrån men det gick inte stanna där,det värsta sunk hotel jag någonsin sett och jag är inte kräsen av mej... det går intebeskriva det hotellet,våra barn döpte det till The Tower of Terror.

Så fort vi vaknade på morgonen gick vi på jakt efter ett nytt hotel och fann då Beacon Hotel en bit upp på broadway.
13 dec. 2007 11:04
Hej!
Vi bodde på Union Square Inn http://www.unionsquareinn.com/ . Inte jättelyxigt men inte heller jättesunkigt. Läget var perfekt på 14:e gatan mitt imellan hetsen i de jätteturistiga kvarteren norrut och samtidigt nära till de sköna och mer avslappnade SoHo, Greenwich Village och Chinatown söderut.

Visserligen är det gångavstånd till allt på manhattan (om man är någorlunda pigg i benen) och tunnelbanesystemet är kanonsmidigt!

Trevlig resa!
Av Andrew
17 dec. 2007 09:31
Bodde på Clarion hotel tilhör samma kedja som Memmie skrev om.. Choicehotels. bra pris.. fräscht, frukost.. hittade det också genom tips från reseguiden
Av Andrew
17 dec. 2007 09:33
glömde skriva att det låg i midtown, på 33st eller något liknande.. gångavstånd till det mesta