Tips på närliggande ställe vid Ao nang!

14 sep. 2014 12:51
Visningar: 561
Jag och tjejen beger oss för första gången till Thailand för 3 veckor semester i slutet av november.

Har bokat boende i ao nang första veckan, där tanken är att ta lite dagsutflykter till bl.a Poda island, Railey beach, chicken island, bamboo island.

Därefter bär det av för 5 nätter på Koh lipe.

Skulle vilja ha tips på hur man kan avsluta dom 5-6 sista dagarna i närheten av ao nang för att "hyfsat" smidigt kunna ta sig tillbaka till krabi där flyget lyfter sen.

Tack på förhand Viktor
15 sep. 2014 19:37
Hej, tack! men jag söker gärna tips på ställen i närheten av ao nang där man kan avsluta resan inte boenden :)

Hälsningar Viktor
Av Tittin
15 sep. 2014 21:23
Vore jag som er skulle ja avsluta 4 nätter på phiphi island o sista natten i ao nang .....missa inte prah nagh när ni åker ut till railey själva railey beach är inte mycket att ha...
17 sep. 2014 11:20
Hej igen.

Ok, det går ju båtar från Krabi stad till Ko lanta också, det är ju hyffsat close.

Hälsningar Tom
Av Walle
18 sep. 2014 11:07
Hej
Några tips där ni kan avsluta er resa: Om ni tycker om stillhet så är Koh Jum ett bra alternativ.... 3-4 nätter där och sen avsluta 3-4 nätter på Koh Lanta.
Att sedan åka hem från Krabi frygplats när man bor på Lanta är inget problem.
En taxi till flygplatsen tar ca 2 timmar och ofta så går flygen på kvällen så den dagen kan man hinna med bad och sol ändå....

/Walle
22 sep. 2014 20:41
Hej och tack för svar allihopa. Lutar åt att det blir några nätter på Phi phi i slutet av resan. Vet inte mycket om hur det är där idag och vill gärna ha tips på boende där! :) tack på förhand
Av Tittin
23 sep. 2014 07:58
Finns bra o billiga boenden överallt....missa inte long beach är en bit o gå från stan men väl värt ett besök....;)
23 sep. 2014 22:29
Okej men vilken del av phi phi är bäst att bo? :) och nåt speciellt boende du tänker på?:)
24 sep. 2014 10:58
Hej.

Phi phi är så litet så det spelar ju ingen roll vart du bor. Det är gångavstånd till allt, förutom till norra delen där sjözigenarna bor.

Prova länken jag skickade så hittar du boende på phi phi.

Hälsningar Tom