Tips på boende på södra lanta?

Av Winx
31 jan. 2011 03:21
Visningar: 637
Har kollat lite på Anda lanta och La lanta. Någon som bott på någon av dessa och kan ge ett utlåtande (gäller deras beachfront villa eller vad de nu kallade det :))?

Andra tips på bra boende från Klong nin och söderut? Helst mindre resorter, pool är ett plus, fräsch men ej superlyxigt, måste ha beachfrontalternativ. Minns att Kantien beach var fin men då fanns det inget boende som motsvarar kraven ovan.

Överös mig med era tips tack :)
Av Ardnaz
31 jan. 2011 17:20
Hej, vi skall bo på klong nin beach och resorten heter EuroLanta white rock resort och spa, man kan kolla mer på facebook, Karin som vi ska hyra hus av har lovat att poolen skall vara klar till vi kommer ner i början på mars allafall, inge lyx-boende men har läst några recentioner och folk verkar mkt nöjda, poolen kommer att tillhöra resorten och inte henne privat. Restaurangen skall ju vara väldigt bra tydligen enligt folk här på rg men oxå dyr...men man behöver ju inte äta där ; )... Lycka till!
Av Winx
31 jan. 2011 18:23
Jaaaa, den resorten känner jag igen :) Tycker standardmässigt att den verkade helt ok men inte hade de några bungalows precis vid havet. Om jag minns rätt låg det tom uppe på andra sidan vägen men jag kan minnas fel, allt är ju så snarlikt i thailand. Ska googla lite och kolla deras facebooksida :) TACK för tips!
Av Brjn
31 jan. 2011 20:43
Hej!
Vi kommer att starta vår båtluff för tredje gången på Lanta Miami resort på Klong Nin beach.
http://www.lantayai.com/Resorts/Knin-Lanta-Miami-Bungalow.htm eller
http://krabidir.com/lantamiamibungalows/index.htm
Mysigt, lugnt och avslappnat med bord direkt på sandstranden men ingen pool. De serverar ingen frukostbuffé utan man får beställa frukosten. För övrigt har dom underbart god mat och trevlig personal.
De har bungalows som ligger direkt på stranden.
Här trivs vi förträffligt.
Britten
Av Cina36
31 jan. 2011 21:23
Vi har legat på grannen till miami resort och den heter paradise resort......helt ok för oss och polen var ren och svalkande! billigt!! Jättegod mat som också var billig!! trevlig personal!! tog dessutom inget extra för extrabädd!!

miami har ingen pool vad jag minns!

Vi ska ta en tur dit igen!!!!
Av Winx
1 feb. 2011 09:45
Tusen tack Britten och Cina! Känner till både Paradise och Miami väl men har inte bott på någon av resorterna själv. Miami hade bäst mat vill jag minnas men då det brukar kunna gå rejäla vågor så vill nog vårt barn ha pool. Ska kanske maila Paradise och höra iaf...

När vi var nu senast i mars 2010 så bodde vi ganska nära dessa ställen på http://www.amantraresort.com/deluxeseaview.php. Vi bodde billigt i deras bungalows med bäst läge med havsutsikt och då känns det ju som man får lite mer för pengarna där (motsvarande på paradise kostar 4400 bath (!) och vi fick betydligt bättre pris på Amantra). Personalen var dock underbar och gjorde sitt yttersta för att man skulle trivas. Kan varmt rekommendera det stället men det som gör mig tveksam till att bo där igen var att poolområdet var ocharmigt och sen är bungarna lite tråkigt byggda (bara liten balkong där det är gassande sol hela em). Dessutom inga fristående bungalows och inte helt på stranden. Usch, vad petig man blir :)

Tusen tack för era tips och fortsätt gärna fylla på om ni vill :)
Av Cina36
1 feb. 2011 13:02
Vi var där i april förra året och hade kompisar som var där i mars och de hade då sängt priset för familjebungalow till 1200bth och vi fick samma pris när vi kom dit men de hade bokat i oss på en beachfront istället en för samma pris. Vi bokade de första två nätterna hemifrån och då kostade det 2500bth......lite och bita i ;-)

Va fint det var på ert andra ställe måste säga sån klass är det inte på paradise och läget på bungalowsen är nog lika.

Poolen på paradise görs ren flera gånger per dag och den är inte varm som de kan bli av solen, badat vid andra resorter och då har de inte ens svalkat.
Av Winx
2 feb. 2011 11:33
Låter som ett bra ställe :) Amantra är inte riktigt lika fint som på bilderna tycker jag men då priset antagligen är bra mycket lägre fortfarande så känns det som man får mer för pengarna där kanske. Skulle dock gärna önska fristående bungar och lite bättre altan :) Har nu mailat båda så får vi se vad som finns kvar. tack för svar och fortsätt gärna fylla på om ni har fler boendetips :)
Av Cina36
2 feb. 2011 12:17
Citerat från winx:
Låter som ett bra ställe :) Amantra är inte riktigt lika fint som på bilderna tycker jag men då priset antagligen är bra mycket lägre fortfarande så känns det som man får mer för pengarna där kanske. Skulle dock gärna önska fristående bungar och lite bättre altan :) Har nu mailat båda så får vi se vad som finns kvar. tack för svar och fortsätt gärna fylla på om ni har fler boendetips :)
När ska ni åka??? vi var där i april och det var inga problem alls då....bokade två nätter hemifrån sen förlängde vi när vi var där och det var inga problem.

Jag har mailat och de gav mej 2000 bath för familjebunga!! men den är inte beach front.