Tips önskas för USA-resa

28 sep. 2010 23:15
Visningar: 1257
Planerar att åka till USA nästa sommar med familjen (barnen då 9 och 12 år). Tänker mig att vi ska vara borta i ca tre veckor.
Vill gärna se New York och även Nappa Valley, San Fransisco, Los Angeles .... eller New York och Florida.

Vad rekommenderar ni till oss som aldrig varit i USA tidigare och hur länge ska man stanna på varje ställe. Tror att det är bäst att boka det mesta hemifrån, men vad säger ni....??
Tacksam för lite tips & råd.

//S
29 sep. 2010 06:49
Hej du
Tre veckor är ganska lite för alla dessa resmål.
För barnen tror jag Orlando med alla attraktioner är en hit, 2-4 dagar beroende på vad man vill hinna med där, allt är ju stort och tar sin tid.
New York är samma sak, man får bestämma sig för vad man vill se det vill avgöra tiden, men 3 - 4 dagar så man hinner med.
Las Vegas får du inte glömma bort som ett alternativ, bara älskar Las Vegas :-) (bo på MGM bra för hela familjen)
Går in och sök på de olika städerna här på sidan, det vill avgöra hur länge ni skall stanna vid varje ställe

Jack
Av Mrj
29 sep. 2010 16:34
hej
jag tycker Maimi och Orlando för barnen
sen när de blir lite äldre så kan ni åka igen
30 sep. 2010 09:50
Citerat från tradera1:
Planerar att åka till USA nästa sommar med familjen (barnen då 9 och 12 år). Tänker mig att vi ska vara borta i ca tre veckor.
Vill gärna se New York och även Nappa Valley, San Fransisco, Los Angeles .... eller New York och Florida.

Vad rekommenderar ni till oss som aldrig varit i USA tidigare och hur länge ska man stanna på varje ställe. Tror att det är bäst att boka det mesta hemifrån, men vad säger ni....??
Tacksam för lite tips & råd.

//S
Rekomenderar också Florida. Orlando kräver en dag per nöjespark Ni vill se plus kanske någon dag för utfärder till närliggande platser. Kombinera med Miami Beach, Ft. Lauderdale och ett par dagar i Key West för en komplett semester.
Ska Ni stanna till i New York bör Ni ha en fyra dagar där för att hinna skumma av lite av det viktigaste där.

San Francisco är en supertrevlig stad som kräver upp mot en vecka för att man ska se det viktigaste.
LA, kommer inte i närheten av SF eller för den delen San Diego där man lätt spenderar en vecka också, stora avstånd mellan varje sak man vill se och mellan de sakerna är det ganska sunkigt, visst är det kul att se och imponerande på många sätt men ska jag välja blir ordningen San Francisco, San Diego, LA, Las Vegas. Napa Valley var den enda besvikelsen under vår resa, inget speciellt efter allt annat man sett, skulle hellre satsa på en sväng till Grand Canyon eller Yosemite.

Tre veckor är kort tid speciellt om man ska ha med NY. Florida ensamt är lagom med 3 veckor. Kallifornien är det lite kort med tre veckor om man vill runt på lite olika ställen. Sen kommer då några dagar till om man ska ha med NY.
Av Leicy
30 sep. 2010 09:56
Om jag hade varit ni hade jag valt antingen öst eller västkusten.Annars får ni nog tillbringa mesta tiden
åkande mellan olika destinationer.
Vi har också två barn på 9 och 11 år och var i Florida i våras i 16 dgr, perfekt resmål för den åldern.Massor att se och göra och lagom bilåkande.
Man kan ju stanna till i New york några nätter på dit vägen och sedan flyga ner till Florida och avsluta där.
Förra gången vi var i Florida började vi i Orlando, bilade sen ut på Floridas västkust till Naples.(västkusten är absolut finast).Sen bilade vi igenom everglades till Miami och flög hem därifrån.Tre boende på två tre veckor var precis lagom.
Nu i våras var vi bara i Orlando och Clear water på västkusten, funkade också bra.
Vill också åka till californien med familjen, har själv bott där ett år och storm trivdes.Tror det passar barnen om ett par år när dom blivit lite större.
Hör gärna av dig om du vill ha fler tips.

Mvh Petra
Av Staul
30 sep. 2010 20:57
Citerat från tradera1:
Planerar att åka till USA nästa sommar med familjen (barnen då 9 och 12 år). Tänker mig att vi ska vara borta i ca tre veckor.
Vill gärna se New York och även Nappa Valley, San Fransisco, Los Angeles .... eller New York och Florida.

Vad rekommenderar ni till oss som aldrig varit i USA tidigare och hur länge ska man stanna på varje ställe. Tror att det är bäst att boka det mesta hemifrån, men vad säger ni....??
Tacksam för lite tips & råd.

//S
Vill ni bo i lägenhet kan jag rekommendera homeway.com. Vi har hyrt både i Miami och New York privata lägenheter genom dem och allt har fungerat bra. Vi kom precis hem från en resa till NY där vår son gifte sig. Vi var där en vecka, men allt tar längre tid än man väntar sig. Köer till sevärdheter mm. En helt otrolig stad. Miami var vi i i februari och det är ju i Miami Beach man skall bo.
Av Nenna
3 okt. 2010 12:05
Pier 39 och Fishermans warf i San Fransisco. Kanon. Bodde på Warf Inn.
Bila Highway 1 mot L.A. Köra 17 mile drive. Stanna till vid San Simeon och titta på Hurst Castle. Köra av vid danska byn Solvang, mysigt. Köra av vid Santa Monica pier.
I L.A gå på Disneyland, Universal studios och strosa på Hollywood Boulevard. Titta på Hollywoodskylten från Griffith Park.
Fortsätt mot Huntington Beach, Newport Beach, Balboa Penninsula och Laguna Beach. Kanon ställen!
I San Diego finns ju Zoo, Seaworld och Old town. Även bra Outlets vid gränsen till Mexico.
Las Vegas och Grand Canyon är kanon. Bodde på Flamingo med våra barn. Perfekt! Bästa läge och bra priser.
Lycka till!
Nenna
3 okt. 2010 13:35
Liten fråga om Disney i LA, har varit i Orlando innan, finns det något annorlunda att uppleva i denna/dessa nöjesparker?

Jack
3 okt. 2010 14:10
Citerat från mothmoth:
Liten fråga om Disney i LA, har varit i Orlando innan, finns det något annorlunda att uppleva i denna/dessa nöjesparker?

Jack
I Orlando har de ju flera parker och i Californien två.
Den ursprungliga parken i CA är mycket lik Magic Kingdom, däremot den andra, "Disney's Callifornia" har en del som de inte har i Florida. T.ex. en atraktion där man "flyger" över delstaten, inget för höjdrädda. En ganska hyfsad bergbana och inte minst på kvällen en riktigt häftig vatten och ljusshow. Även om man sett tyckere jag det är värt ett besök, vi köpte ett endagspass till båda parkerna, man hann inte med riktigt allt trots obefintliga köer men en del har man ju redan sett i Florida.
4 okt. 2010 13:23
Hej,

Jag var i Los Angeles och Las Vegas i somras,
och jag kan helt klart rekommendera en tur hit.

Nästa gång komme rjag åka med min man och bila. Då står L.A, Las Vegas, San Fransisco och San Diego på önskelistan. Tror detta är en lagom tripp för den tiden ni tänkt vara borta. Jag var bara en helg i Las Vegas och det var för lite. Finns massor att se och göra här och otroligt upplevelserika hotell med coola pooler mm. Meirage tror jag någon tipsade om (bodde ej där själv).

I L.A finns det också massor att se och göra, och jag har kompisar som åkte till San Fransisco och rekommenderade det varmt.

Kolla gärna i mitt resealbum med bilder och info från L.A. http://www.reseguiden.se/forum/resor/karlifornien-2010-4160
Jag besökte Hollywood, Universial Studios, Redondo Beach, Santa Monica, åkte på citytur och kollade in skylten mm.

Har du frågor om San Fransisco så kan säkert medlemmen travellover svara på det :-) Här är en länk till en artikel hon skrivit om staden här på RG http://www.reseguiden.se/artiklar/san-francisco-staden-som-har-allt-905

Ha det gott!