Tips om resmål i Asien mottages tacksamt

5 jan. 2010 19:18
Visningar: 97
Jag ska möta upp en kompis i april. Vart är inte bestämt, förutom att det blir någonstans i Asien. Han kommer att vara i Japan i mars, så det bör vara hyfsat enkelt för honom att ta sig därifrån, samtidigt som jag inte vill ha flera dagars resa från Göteborg.

Lite sol och bad, blandat med partaj (gärna nån form av full moon party, liknande Koh Phangan på den gamla goda tiden ) och lite utflykter i ca 3 veckor.

Ingen av oss är några vidare dykare. Jag får klaustrofobi bara jag försöker andas genom en regulator på grunt vatten. Tyvärr. Snorkling kan funka, om man inte behöver simma för långt Så dykning/snorkling får inte vara huvudorsaken till valet av resmål. Vi åker gärna runt litegrand, men inte för mycket. Det räcker om vi hinner med 3-4 ställen.

Det har varit tal om Thailand, men vi har båda varit där tidigare. Därför hade det varit kul med något nytt. Vi har dessutom båda varit i Laos, Vietnamn och Kambodja. Han har varit i Nepal, Indien, Kina och säkert ett gäng länder till som inte jag vet om.

Så? Vart tycker ni att vi ska mötas upp? Har funderat lite på Filippinerna. Är det för lugnt? Är Bali för turistigt? Parasollstränder och nattklubbsgator med prostituerade är det värsta jag vet, men samtidigt får det ju finnas något annat att göra än att ligga och sola på paradisstränder. Det är trots allt en killkompis jag ska resa med, inte pojkvän. Malaysia kanske? Indonesien? Guuud så många val! Bekväma val dock ;)

Vet för lite om vad som finns att se och göra och tar tacksamt emot tips!