Tips om bra boende på Langkawi

Av Mari
2 nov. 2010 22:58
Visningar: 7253
Gillar Bungalow-boende där det finns max 20-30 hyddor. Får kosta ca 300MYR/750kr per natt. Ska fungera för 2 vuxna och 2 barn (6 och 8 år). Vi ska bara sova här en natt innan vi tar båten över till Koh Lipe. Vi vill gärna bo vid en bra snorklingstrand. Ser fram emot bra tips :-)
Av Sierra
3 nov. 2010 10:51
Beach Garden Resort på Pantai Cenang är en liten anläggning med endast 12 rum. Det är ett mycket populärt ställe med boende i två längor och inte bungalows. Priset passar dig perfekt tror jag 297 MYR för dubbelrum eller 396 MYR för familjerum. 20 min från Telaga Harbour där speedboaten till Lipe avgår. Beachen är fin men inget bra snorklingsvatten. Langkawi har inte det kristallklara vatten som du kommer att möta nästa dag på Lipe...:-)

Du har bilder från Beach Garden i mina resealbum från 2009 och 2010.
http://beachgardenresort.com/rates.asp
4 nov. 2010 15:41
säkrast att boka innan,på langkawi hyrde vi på Langkawi Boutique Resort.på den nyrenoverade delen mitt på pantai cenang reseptionen är fantatisk ligger i en gammal engelsk balsal från slutet av 1800tal men begär den nyrenoverade delen vi betalade 200 myr natten för tre personer och rumet var på ca 60kvadrat,man skulle lätt kuna bo sex personer.men jag dyker själv och langkawi är ingen höjdare.
Av Aigin
7 nov. 2010 23:10
Hur var det i övrigt att bo på Langkawi Boutique Resort? Vi kommer bo där tio nätter nu under december. Tänker främst på frukost och mat osv?
8 nov. 2010 15:21
Frukosten var ordinär och det fanns en enkel resturang men läget mitt på stranden och på hotellet flyttas man 40år tillbaka i tiden men se till att få dom nyrenoverade rummen.en annan sak poolen det är den häftigaste pool vi badat i är en sötvattenspool.
går ni från hotellet på huvudgatan gå vänster följ hela gatan till den svänger höger och ca 300m kommer ni till en chinesefood resturang med specialitet seefood stora akvarie som ni väljer fisk ur något av det godaste jag ätit i asien urbilligt och en supertrevlig ägare.
passa på och gå på seewold trevligt och granne med det handlar ni på taxfree otroligt billigt.
passa även på att åka upp 600m med cabelvagnarna.
8 nov. 2010 15:30
Glömde säga ta med datorn ni surfar gatis nere vid receptionen.
Av Aigin
8 nov. 2010 17:13
Bra tips där med restaurangen, blir att besöka! Rum har vi redan bokat, hur vet man om dom ligger i den nyrenoverade delen? Man kanske kan deala till sig ett annat rum där på plats då om det finns lediga rum.

Dom här cabelvagnarna, vart på ön finns dom? Hotellet kanske har lite broschyrer på sevärdheter eller är det något som man får ta reda på själv?

Tackar för alla svar!
Av Mari
8 nov. 2010 21:10
Svårt att få tag på boende. Har sökt både på Mutiara Burau Bay och Beach garden resort, men båda är fullbokade den enda natten vi vill bo (19-20/11). Var på Langkawi senast 1997 och då var det inte så här svårt att boka rum. Tips på fler boenden?
Av Ynwi
8 nov. 2010 21:32
När jag söker på Malaysia, Langkawi 2 vuxna och 2 barn den 19 nov. får jag 10 träffar.
Är det inga av dessa som faller dig i smaken ? Langkawi Boutique Resort ??
http://www.agoda.se
Av Mari
8 nov. 2010 21:39
Åh jag skrev ju helt fel, det är 19/2 vi ska dit. Jag vill hellre bo på ett minfre hotell med någr få bungalows, inte på ett stort hotell med flera hundra rum och med konferensanläggningar.
Av Mpc
8 nov. 2010 22:04
hör då med Beach Garden Resort som siarra sa. ska bo där ca 5/2
Av Mari
8 nov. 2010 22:13
Det var den ena jag redan kollat med. Fullbokat :-(