Taxi och båt

26 jan. 2015 15:00
Visningar: 111
Två frågor här:

Hur hittar jag en bra taxi från Phuket flygplats till Rassada Pier när jag anländer flygplatsen och har ganska bråttom till färjan?

Om man nu vet att man missar färjan och man vill boka speedboat enligt instruktionerna här nedan, hur går man tillväga då när man kommer till flygplatsen?

Hyra speedboat till Koh Phi Phi
Du kan också hyra plats på en speedboat till Koh Phi Phi, t.ex. om du missat sista färjan eller av annan anledning behöver komma dit snabbt. Resan tar bara ca 45 min och de lägger till direkt vid den strand ditt hotell ligger på. Det är förstås dyrare och kostar runt 1400-1600 baht per person. I detta pris ingår ofta transport från flygplats eller hotell till båten, båtöverfart samt transport till ditt hotell på Koh Phi Phi. Bra service med andra ord
Av Yoppe
26 jan. 2015 22:22
Taxi tar du bara en när du kommer ut ur tullen dom står där och väntar priset är fast pris sista färjan till phi phi går vid 15 tiden men fråga när du skall ta taxin,dom har koll och vet om du hinner med eller inte. Har själv aldrig tagit speedboat till phi phi då färjan inte tar så lång tid.