Tågluff eller roadtrip i Italien i sommar

12 feb. 2017 19:25
Visningar: 322
Hej! Jag är en 21-årig tjej som är jättesugen på att resa runt i främst Italien i sommar. Har varit där ett par gånger och älskar allt med landet, maten, vinet, naturen, kulturen etc och skulle gärna utforska landet betydligt mer än vad jag tidigare har gjort. Jag studerar så har tänkt att åka direkt när min termin är slut och vara borta i typ en månad, så ungefär veckorna 24, 25, 26 och 27. Blandar gärna sol och bad, mat och vin med cykling, vandring och andra aktiviteter, gillar när det händer saker! Har inte varit i Toscana så dit vill jag gärna, men annars väldigt öppen för förslag! Kan tänka mig att ta mig runt med antingen tåg/buss eller bil. Bor gärna rätt enkelt och billigt på typ hostels och B&B, men skulle gärna prova på att bo på en gård om tillfälle ges också.

Har tidigare rest med en tjej som jag träffade på det här forumet, det var en fantastisk resa så hoppas på lika mycket tur den här gången! :)
15 feb. 2017 18:43
Hej!
Åh vad jag blev glad när jag hittade denna tråden, har exakt samma planer som du!
Får troligen semester v. 25-27 så planerat att åka till Italien då. Om du planerar att åka v. 24 kanske vi kan mötas upp om det skulle vara något?
Har varit i Rom en gång tidigare och blev helt kär i Italien och allt vad det innebär. Vill se landet, bara utforska så mycket som möjligt. Toscana skulle jag väldigt gärna vilja besöka!
Är också en 21- årig tjej, väldigt lätt att ha och göra med och öppen för det mesta!
Hör av dig om det skulle låta intressant, är så taggad på Italien i sommar!!
Hälsningar Johanna
Av Nellyc
18 feb. 2017 14:17
Hej! Åh så kul, jag har också tänkt fara till Italien i sommar och detta låter väldigt likt den typ av resa jag tänkt mig :)
Så hade varit jättekul att åka med dig/er! Vandra, äta god mat, se städer men även mycket natur och landsbygden, sola och bada och se mer av Italien och de olika städerna (kanske med tåg eller på annat sätt) är lite av det jag vill göra, kanske åka ut till någon ö också eller så.

Har inga fasta planer än egentligen haha, men vet helt klart att jag vill åka 😃 Är öppen av mig och har som sagt funderat på att åka runt i just Italien, men hade även kunnat se lite mer av Europa lika gärna. Är 21 år jag också.

Hör av dig om det låter intressant så får vi snacka mer 💃🏽

Hälsningar, Nelly
27 mars 2017 09:24
Hej! Har ni pratat vidare om en resa till Italien i sommar? Det ni pratat om låter jättekul, är inne på samma spår! Har tidigare rest i Australien o Asien med tjejer från Reseguiden och det var så himla kul! Skulle vara roligt o åka iväg ett gäng igen, och nu är det dags o se mer av Europa! Har främst innan tänkt tågluff, tänkte typ Centraleuropa/ lite öst, och sluta i Italien. Har vart i Italien 4 gånger, främst södra delarna, och älskar det!! Men jag kan lika gärna som ni pratar om satsa på bara Italien. Jag är en 25-årig student i Uppsala, vill blanda sol o bad med kultur, vandring! och massa maaat. (Därför vill jag gärna också åka till norra delarna av Italien typ Parma, Modena, Bologna som är riktiga "mat-centrum":)) Och självklart drinkar och fest med!! Hör av er om ni fortfarande är taggade, Maria Glassbrook på facebook eller (Logga in för att se e-postadress)