Tågluff eller roadtrip i Italien i sommar

12 feb. 2017 19:25
Visningar: 322
Hej! Jag är en 21-årig tjej som är jättesugen på att resa runt i främst Italien i sommar. Har varit där ett par gånger och älskar allt med landet, maten, vinet, naturen, kulturen etc och skulle gärna utforska landet betydligt mer än vad jag tidigare har gjort. Jag studerar så har tänkt att åka direkt när min termin är slut och vara borta i typ en månad, så ungefär veckorna 24, 25, 26 och 27. Blandar gärna sol och bad, mat och vin med cykling, vandring och andra aktiviteter, gillar när det händer saker! Har inte varit i Toscana så dit vill jag gärna, men annars väldigt öppen för förslag! Kan tänka mig att ta mig runt med antingen tåg/buss eller bil. Bor gärna rätt enkelt och billigt på typ hostels och B&B, men skulle gärna prova på att bo på en gård om tillfälle ges också.

Har tidigare rest med en tjej som jag träffade på det här forumet, det var en fantastisk resa så hoppas på lika mycket tur den här gången! :)
15 feb. 2017 18:43
Hej!
Åh vad jag blev glad när jag hittade denna tråden, har exakt samma planer som du!
Får troligen semester v. 25-27 så planerat att åka till Italien då. Om du planerar att åka v. 24 kanske vi kan mötas upp om det skulle vara något?
Har varit i Rom en gång tidigare och blev helt kär i Italien och allt vad det innebär. Vill se landet, bara utforska så mycket som möjligt. Toscana skulle jag väldigt gärna vilja besöka!
Är också en 21- årig tjej, väldigt lätt att ha och göra med och öppen för det mesta!
Hör av dig om det skulle låta intressant, är så taggad på Italien i sommar!!
Hälsningar Johanna
Av Nellyc
18 feb. 2017 14:17
Hej! Åh så kul, jag har också tänkt fara till Italien i sommar och detta låter väldigt likt den typ av resa jag tänkt mig :)