Sydostasien från och med november

15 okt. 2014 23:18
Visningar: 204
Hej!

Vi är tre killar på 20, 20 och 21 års ålder, från Örebro, som har bokat en enkelbiljett till Bangkok 30 oktober. Reseplanen spånar vi på just nu och det vi hittills har kommit fram till är att stanna i Thailand i ca. 1 månad. Sedan fortsätter vår resa nedåt mot Malaysia och Bali. För att sedan ta oss upp till Vietnam och Kambodja. Fast vi är såklart öppna för förslag om andra resmål :)

Det vi vill få ut av resan är nog mest att komma bort från kylan i Sverige samt uppleva en helt annan kultur med lite fest och en hel del äventyr!

Hör gärna av er ifall ni har vägarna förbi nått utav resmålen eller helt enkelt planerar på ett ungefär samma resrutt. Vore riktigt skoj att träffa lite andra svenskar som också är på resande fot! :)

Mvh Fredrik
16 okt. 2014 01:41
Hejsan, jag är en tjej på 21 år som tänkte boka en resa till Bangkok någon gång i november och sedan resa runt ett par månader. Skulle vara superkul att kanske mötas upp eller åka runt lite tillsammans. Speciellt eftersom det ser ut som jag får flyga solo just nu.

Hör av er om det låter intressant så kan vi prata mer! (Linn Stenberg på fb)

(Logga in för att se e-postadress)
16 okt. 2014 18:58
Hallå!
Jag åker till thailand nu i slutet av oktober och kommer resa runt själv. har väl samma tankar som ni och vill egentligen bara ha det gött. har inte alls några resplaner mer än att jag nog kommer ta sikte på nån ö i södra thailand till att börja med. Jag vill senare också vidare mot malaysia, vietnamn, kambodja och laos. Träffa nytt folk och uppleva nya kulturer tycker jag är riktigt kul. jag kommer nog befinna mig på antingen koh phangan eller nån av öarna runt omkring där dom första veckorna i november, gör ni också det så kanske vi kan mötas upp :)
Peace
Av Bosooon
16 okt. 2014 20:02
Hej!
jag heter Erik och drar till Bangkok den 4e november - har också planer på att stanna i Thailand cirka en månad av min resa. Kanske läge för att hänga någon del av resan?
16 okt. 2014 22:27
Linn: Hej! Vilket datum planerar du på att åka? Vi tänkte stanna i Bangkok 3 nätter sedan bege oss mot Koh Chang för att hänga där i nån vecka. Har hört från vänner att det är rena rama paradiset så vi kände att det måste ses med egna ögon! :)

Victor: Vilket datum åker du ner och vart landar du? :)

Erik: Vi reser till Koh Chang den 3-4 november... Men jag tycker att vi kan höras av väl därnere för att se ifall våra vägar korsas. Vore grymt skoj! :)
16 okt. 2014 22:39
Tjena!

Kille på 23 år här, jag reser själv ner till Bangkok 3 november, kommer fram 4de. Stannar några nätter i Bangkok o drar sen vidare nånstans. Träffar gärna er o hänger nångång. Ska vara borta 3 månader totalt o har tänkt åka förbi malaysia o bali precis som er :)

"Bosooon" vart stannar du första nätterna? Säg till om du är sugen på att ta en öl eller liknande.

Hör av dig om ni vill träffas nångång!
17 okt. 2014 17:56
Det låter som en riktigt bra plan! Jag har lyckats få med mig en tjejkompis från Gotland. Hon kan tyvärr inte resa förrän den 23 november, men vi kanske kan höras närmre på Facebook om vi kan mötas upp på vägen eventuellt? Har endast besökt Johor i Malaysia.. skulle gärna se mer av det också men hört att det inte är jättebra att resa ensamma tjejer där? https://www.facebook.com/LinnOfc

Mvh Linn och Jenna
19 okt. 2014 17:49
Förhoppningsvis landar jag nästa vecka runt den 26/27e oktober, inväntar mitt pass som jag förnyat bara.. Jag flyger till phuket och åker direkt därifrån vidare mot ko tao, ko phangan eller nån av de öarna på andra sidan. Koh Chang har jag också hört ska va riktigt schysst, hoppas jag kanske kan åka dit senare. Hade ni tänkt besöka nåt ställe i de södra delarna av thailand innan ni åker vidare mot Malaysia? :)
31 okt. 2014 06:33
Jag och en kompis är i Bangkok nu! Några som är sugna på att gå ut ikväll? Är ju endå haloween! Hör av er på Facebook bara isåfall! Alice Forsberg från Tranås :)