Swiss

Av Djlapp
16 juli 2009 12:35
Visningar: 505
Någon som åkt med Swiss Air till Bangkok?
Vi har hittat en resa dit i januari 2010.
Är det någon som vet hur det är benutrymme o.s.v på flygplanen?
Av Karten
16 juli 2009 13:47
Hej, åkte med Swiss Gbg/bangk. t/r i dec 07/jan 08 och det var helt okey.
Benutrymmet i vanlig economy class skiljer sig inget specielllt från övriga reguljär bolag (SAS/KLM/Lufth./Turkish Airlines osv).

mvh joakim
Av Djlapp
16 juli 2009 21:48
Tack för svaret!
Min sambo som jag ska åka med är lite längre än mig och han skulle behöva bra benutrymme.
Eftersom det tar lite längre tid att resa med Swiss än t.ex Thai så kan de vara skönt för honom om han inte behöver klämmas mellan stolarna :)
1 aug. 2009 17:28
Genomsnittlig seatpich for Swiss är 31" och för Turkish Airlines; 32" i Economy class.
Info finns på Skytrax' hemsida http://www.airlinequality.com/Product/seats_global.htm
Där finns även mycket annan kvalitetsutvärdering.
Angivna mått är genosnittliga - vilka maskiner som används för respektive destination varierar. T.ex använder Turkish Airlines nya Boeing777-ER på ungefär hälften av Bangkok-flygningarna.
Av Bengtar
2 aug. 2009 07:51
För att undvika missförstånd.
Seatpitch är inte ett mått på benutrymme, utan ett mått på stolarnas placering i längdled.
Måttet anger avståndet rygg till rygg.
Sen kan stolsryggarnas tjocklek variera något.
Därefter kan man mäta benutrymmet.

Skulle man ha seatpitch som benutrymmesmått skulle man välja Thai för dom anges ha 34" .
Av Fdr
2 aug. 2009 11:29
Citerat från djlapp:
Tack för svaret!
Min sambo som jag ska åka med är lite längre än mig och han skulle behöva bra benutrymme.
Eftersom det tar lite längre tid att resa med Swiss än t.ex Thai så kan de vara skönt för honom om han inte behöver klämmas mellan stolarna :)
Går ju jättebra att resa sig och ställa sig vid någon av utgångarna där det finns lite plats, om det blir jobbigt med knäna.
Flög med Ryanair nyligen och det var en himla tur att flygresan bara tog 2h10m för där var det trång om benutrymme =)

FDR
Av Fdr
2 aug. 2009 11:33
Citerat från turkishairlines:
Genomsnittlig seatpich for Swiss är 31" och för Turkish Airlines; 32" i Economy class.
Info finns på Skytrax' hemsida http://www.airlinequality.com/Product/seats_global.htm
Där finns även mycket annan kvalitetsutvärdering.
Angivna mått är genosnittliga - vilka maskiner som används för respektive destination varierar. T.ex använder Turkish Airlines nya Boeing777-ER på ungefär hälften av Bangkok-flygningarna.
Wow vilken uttömmande länk med information!
Kommer ta två veckor att kolla allt.

Lysande
FDR