Storstad- och sol/badkombination?

1 aug. 2006 00:14
Visningar: 949
Ja, det jag undrar är helt enkelt om någon har tips om en sjysst kombination. Känner att en vecka strand är för mycket, det samma med en storstad så jag letar efter ett ställe som kan erbjuda både och.

Ska åka med tjejen i aug/sep...

Tips någon?
Av Jankai
1 aug. 2006 06:22
Det alternativ som kanske ligger närmast är nog Barcelona som har både och och i riklig mängd.
Sedan finns det förståss Stockholm men det är kanske lika exotiskt men skulle platsa lika bra för tex Barcelonabor.
Trevlig resa!
Av Liisa
1 aug. 2006 14:27
Hej!
Instämmer med Jankai, Barcelona är perfekt. Du har stranden mitt i stan och en fantastisk stad att upptäcka. Men se upp för ficktjuvar och rånare, blev själv närapå bestulen i mars, men med ett lyckligt slut tack vara några engelska turister. Ett annat alternativ är Athen, du kan bo strax utanför Athen med sol och bad, ex Glyfada och det finns bra förbindelser in in till stan. Ytterligare ett alternativ är Nice som är en storstad, du har sol och bad och kan lätt förflytta dig på rivieran, Monaco, Juan les Pins och Cannes.

Hälsningar

Liisa
3 aug. 2006 00:39
Hej!
Instämmer med de andra,Barcelona är en underbar stad om man vill ha en kombinerad semester.
Kom själv hem därifrån i söndags efter två ljuvliga veckor. Det är nog bra att vänta till september eftersom augusti är deras varmaste månad och många ställen stänger i några veckor då också. Använder man bara sunt förnuft så är det ingen fara med ficktjuvar.

mvh Henriette
4 aug. 2006 10:56
Japp, det är Barcelona du fiskar efter... Dit flyger du dessutom billigt med RyanAir....
Av Jankai
24 aug. 2006 15:30
Med Ryanair hamnar man i Girona men med Sterling tar dig direkt till Barcelona.
Sedan är det en smaksak och pris som avgör vad man väljer.