Söker resesällskap till USA hösten 2014

Av Mella87
19 maj 2014 21:08
Visningar: 985
Hej!

Jag är en tjej på 26 år som kommer från Göteborg. Är sugen på att dra till USA i höst. Planerade egentligen att åka med en vän, men hon fick ett jobb hon inte kunde tacka nej till. Men jag vill fortfarande åka och USA har alltid varit en dröm. Jag är sugen på New York, LA, Miami, Las Vegas osv. Någon som har samma planer. Vill typ vara borta en månad, kanske längre, beroende på hur mkt jag lyckas spara ihop.

Någon som har liknande planer?
29 maj 2014 02:01
Hejsan!
Är i samma sits, skulle också rest med en vän men plugg kom i vägen och USA har alltid varit ett av mina drömresmål, och vill jätte gärna att resan ska bli av. Vill ju inte skjuta på det hur länge som helst, så är jättesugen på att uppleva staterna i höst! Hade tänkt mig en resa på runt en månad från öst till väst, kanske klassikern börja i New York och avsluta i Las Vegas, men öppen för förslag. Har ett stort musikintresse så vore roligt att få uppleva New Orleans med.

Är en glad, positiv, lättsam tjej från Norrland, 26 år. Bor och jobbar i Sundsvall för tillfället.
När i höst hade du tänkt dra iväg?=)
Av Nina92
29 maj 2014 15:23
Åh jag och en kompis planerar exakt samma resa, en månad och exakt de ställena vill vi till. Försöker spara ihop pengar nu och borde ha råd i höst. Alltid kul att åka flera tillsammans!
Av Mella87
30 maj 2014 19:31
Åh va kul att ni har samma planer o befinner er i samma sits :) Jag tänker i September-månad.. När tänker ni?
Skulle vara kul om Ni la ut en liten profilbild, så man vet vem man skriver till hehe :)

2 juni 2014 10:53
Hej alla!!

Jag har varit i Miami tidigare md mina föräldrar men tänker nu åka utan dem. September är planerad och en resa med start i NY eller Washington är tänk och genom LV och Santa Monica med avslut i LA, SF eller Seattle!

Jag bor i Blekinge och har de senaste året jobbat som kock i Stockholm! Brinner för fotografering och älskar natur :)

Mvh Maria
Av Mella87
6 juni 2014 11:59
Hade alltid varit kul att åka ett litet gäng :) Kanske vara borta typ en månad. Hur mkt tror ni man behöver spara ihop för en sån resa?
7 juni 2014 13:25
Det är ju svårt att säga beroende på om det ska hyras bil och hur gamla förarna är. Vilken standard man vill bo :) Allt spelar in :) Men man får nog räkna med en del i fickpengar och en budget till just boende och så ;)
25 juni 2014 06:18
Hej!

Blir ett snabbt svar här kan skriva mera senare. Såg detta nu jag skall till Ohio i Columbus och vara med på en tävling den 23-25 oktober. Hade velat åka till New York eller Miami efter det. Är öppen för förlag men har redan varit i LA och Las Vegas och eftersom jag redan befinner mig på den sidan känns det enklara.

New York + Maimi?

Jag bor i Göteborg.

Mvh
Lotta
Av Mella87
27 juni 2014 12:13
Hej Lotta!

Kul att du skrev, jag vet inte om jag har möjlighet att åka senare, utan att september typ är den enda månaden som eventuellt passar mig. Annars hade det varit jättebra! :)
Av Sarajo
5 juli 2014 11:39
Hej!
Jag är också en 26åring som har funderingar på att åka till USA i höst, men inget bestämt ännu. Vet inte ännu om jag hinner iväg till början av september, men det skulle i vilket fall vara kul att höra lite mer om färdplaner, hur mycket pengar man lär behöva och hur det är enklast att ta sig runt. Hur tänker du?

Mvh Sara
Av Mella87
8 juli 2014 12:52
Hej Sara!

Förlåt för mitt sena svar. Jag vet inte riktigt hur mkt pengar man skulle behöva, beror på hur billiga flyg man hittar, billiga boende osv. Jag vill nog först isf till NY o sen vidare till Miami. O därefter över till andra sidan till LA osv. Det blir väl mest flyg emellan, men hade kanske varit kul o bila lite också kanske. Vart i Sverige bor du? Och hur har du tänkt? :)
Av Kewee
15 juli 2014 18:56
Ni får nog räkna med 50-60.000 kr. =)

Man åker inte till USA för att snåla med pengarna, då är det bättre att åka till Asien.
Av Sarajo
15 juli 2014 22:54
Oj, hade missat att fått svar. Jag hade också tänkt mig något sånt, antingen starta eller sluta med NY, och så se lite i väst. Hade också tyckt det varit kul med lite roadtrip, kanske runt i Kalifornien. Men 60 000 är nog lite över min budget.. Är det lätt att det drar iväg till så mycket?
Jag bor i Lund där jag pluggat, är så gott som klar med studierna så tänkte åka på en resa innan jag börjar jobba! Som det ser ut nu är det nog inte läge för mig att åka förrän runt mitten av september, hade varit kul med lite resesällskap annars :)
15 juli 2014 23:00
50-60 papp får man nog räkna med för flyg, boende, bil, envägshyra, mat, attraktioner/turistgrejer.

Jag har räknat någonstans där när jag suttit med resebyrå och bollat idéer ;)
16 juli 2014 18:48
Hej! Jag skulle jätte gärna komma iväg i sept/okt. Dock kan jag bara vara borta mellan 19 sept - 10 okt. Hör av dig om det är intressant! Jag är 26 år, bor i Linköping. Jag räknar med en budget på runt 50 000kr , jag har faktiskt hittat flyg + boende för 16000kr/pers i ca 20 dagar, NY till LA , bil till LV , LV - Miami , Miami - Sverige .

Tillägg: då har jag kollat 4* hotell i vad jag tror är bra placeringar, självklart finns säkert billigare alternativ på boende och flyg.
20 juli 2014 00:21
Hej igen! Sep/okt skulle passa finfint även för mig, kan vara borta ca 4v, inte mer semester att ta ut. Vore superkul att inleda hösten med en USAresa=)
Av Sarajo
23 juli 2014 12:33
Hej!
För min del låter det väldigt kul. Men jag kommer avvakta lite med att bestämma något fram i augusti, tills jag vet lite hur hösten artar sig och om ekonomin går ihop. Men jag håller gärna kontakten om någon av er ska iväg, för ifall jag får ihop det hade det varit kul att mötas upp. :)
Av Linaf
23 juli 2014 21:04
Hej!

Vill bara komma med lite kommentarer efter mina egna erfarenheter!

60.000kr kostade mitt "kalas". Och då var jag borta i sex veckor. Tanken var att åka runt mer i usa än vad jag gjorde. Jag hann bara med öst-sidan, N.Y, Miami, Orlando (med Disneyworld m.m) och en kryssning. Tanken var att åka till västsidan också, men pengarna tog slut. Jag bodde både på "finare" hotell (i N.Y) och på hostel (i Miami) och motell (I Orlando).

Det är stora prisskillnader i staterna. Allting är mycket dyrare i N.Y än vad det var i Miami. Tror att det är olika med momsen i olika delstater.

Ska ni flyga inrikes, t.ex mellan N.Y och Los Angeles är det inte så dyra priser på det. Tror det kan kosta ca 1200kr enkel resa. Vill bara nämna att det tillkommer bagageavgift på det. Det kostade 25dollar när jag flög inrikes iaf.

Lycka till!
29 juli 2014 15:26
Åker till New York 1-12 september. Träffar ett par personer där, men kan bli kul att möta upp er också!
Jag kan föreslå tid och plats, om några känner sig intresserade.
Av Cissib
18 aug. 2014 20:08
Om det är någon som känner att Miami hade vart kul, så ska jag dit 19sept-8okt, så kommer ni dit vid den tiden så hade det vart kul att ses :)
25 aug. 2014 15:24
Jag åker till Los Angeles den 8 September och blir borta till den 19 September, vore grymt trevligt om någon vill vara ressällskap. Min plan är att bo första tiden i Santa Monica och Venice för att sedan åka runt och se Hollywood, Malibu, Beverly Hills samt strosa runt i Downtown. 11 dagar är inte så mycket att spela på men detta är mest en upptäckarresa för att sedan åka dit igen till våren. Så om nån har planer att åka kring den tidpunkten så hojta till !