Snälla! kan någon ge mig bra tips om vad man kan göra på Cypern?

26 maj 2007 15:07
Visningar: 2781
Tjena, jag och min familj ska åka till Cypern och vi undrar vad det finns att göra. Barnen är 15 och 18 och vi vill gärna ha lite aktiv semester samtidigt som vi vill ha lite slapp i solen. Finns det några extra bra badstränder? finns det några turisställen som man absolut inte får missa? kan man följa med ut på någon fisketur om vi skulle känna för det?
Kom gärna med lite andra tips även fast jag inte nämnt just den saken här. Vi skulle verkligen uppskatta det.

/ Tack i förhand
26 maj 2007 21:59
Europas största äventyrsbad finns ju där, så där lär ni tillbringa en hel dag. Ofta kö till vissa attraktioner och då blir man stående på betongplattor som är skållheta för fötterna, så ha gärna badskor på. Tror det ska funka på de flesta attraktioner.
Skulle tro att ni tilltalas av Ayia Napa med tanke på ungdomarna. Fullt hålligång både dagtid på Sunny beach (m bl a bungy jump) och nattetid.
Om ni ska vara i Fig Tree Bay så är det betydligt lugnare och mindre, men blåsigt så håll i allt.
Limasol var jag i för så länge sedan att det inte är värt att jag nämner något. Men lugnt skulle jag gissa, fin lång strand.
27 maj 2007 07:32
Ta en lokalbuss in till Nicosia och titta på The Green line och skriv i gästboken där. I Nicosia finns även några större köpcentrum där det är billigt att handla. I övrigt är det nog på stränderna och i de små butikerna i Ayia napa som man slår ihjäl mest tid när man är på Cypern.
Av Lotz
27 maj 2007 13:36
Åk till Famagusta och kolla på Spökstaden! Det var det absolut mest spännande jag gjorde på Cypern! Det kommer era barn också gilla tror jag! Nicosia var kul att traska runt i en dag tyckte jag. Pafosvästkusten var också värt ett besök. Men det bestående minnet är Famagusta! Mycket intressant! Hoppas ni får en trevlig resa!
/lotta
28 maj 2007 20:20
Tack för några mycket bra tips!