Sir Lanka eller Goa Indien eller Costa Rica

Av Jim
21 feb. 2014 18:07
Visningar: 1434
Vad ska vi vi välja? Har rest en hel del både i Karibien och Thailand, Filippinerna, Malaysia men inte till Sri Lanka, Goa/ Indien eller Costa Rica. Vad ska vi välja till jul? Gillar ständer/ sol, dykning, natur, musik, god mat - ja är egentligen inte så kräsen. Så är det ngn som har något förslag? Vi är 2 vuxna och 2 barn som reser en hel del!
Av Timeout
7 mars 2014 12:20
Costa Rica låter spännande men har aldrig varit där. Själva gjorde vi en kombo med Maldiverna och Sri Lanka i vintras, helt perfekt, kan rekommenderas!
7 mars 2014 12:41
Passa på att åk till Indien nu när rupee'n är billig. Samt att Turkish flyger till Mumbai för strax över 3000kr i vinter!

Costa Rica är nog ett lugnare skönare land än Indien. Men jag skulle helt klart passa på nu när Indien fortfarande är billigt.

Hade själv samma funderingar över om vi ska åka till Centralamerika eller Indien. Det blir Indien och Andamanerna
7 mars 2014 17:24
Har varit både på Sri Lanka och Indien och jag föredrar Indien. Goa är mitt andra "hem".
Mvh
12 mars 2014 00:09
Hej!
Jag har både varit i Hikkaduwa, Sri Lanka och Goa, Indien. För stränder/sol, och dykning så tycker jag absolut att Sri Lanka var betydligt bättre med finare stränder och mer sevärd dykning. Om ni beslutar er för Sri Lanka så tycker jag ni ska kolla upp resmålet Hikkaduwa. För god mat och musik rekommenderar jag Goa alla dagar i veckan. Indisk mat slår allt anser jag och musiken kan man bara inte ogilla. Om ni väljer Goa kommer ni få en grym semester som i Sri Lanka men stränder/sol är inte lika bra där.

Hoppas jag kunde hjälpa er litegrann iallafall!
12 mars 2014 09:40
Skulle nog vilja påstå att stränder och sol är nog lika bra i Goa som Hikkaduwa. Dykningen kan jag inte tala något om men i övrigt. :)
Mvh