SAS slutar flyga till Bangkok

2 jan. 2013 11:56
Visningar: 2329
Har nyss vrit i kontakt med SAS. De kommer att sluta att flyga till BKK (Bangkok). Hon kunde se att inga flygningar kommer att göras from Maj månad. Möjligen tidigare...

De rekomenderade att boka resan med något annat bolag...

Det var ju tråkigt... =(

tommy
2 jan. 2013 15:25
Hej!

Norwegian..dom satsar däremot på denna rutt, dessutom så har nog dom bra priser till Bkk ;-)

Mvh/Muangthai
Av Hawaii
2 jan. 2013 17:59
SAS har för avsikt att flyga till Bangkok endast på vintern. De slutar med flyg dit den 7/4/13 men skall börja igen den 21/11/13 med tre flyg i veckan (CPH-BKK), och fyra i veckan fr.o.m. Dec 2013.
4 jan. 2013 11:10
Muangthai.

Norwegian har bra priser om man bokar mycket långt i förväg. Om vi tittar på sommaren 2012 så är norwegian dyrare än traditionella flygbolag. Och lägg till baggageavgifter tur & retur 1000kr så är de absolut inte billiga... Om man hellre väljer att resa under hösten. då kan det vara ett klipp.

Men jag varnar er om ni skall göra ombokningar med Norwegian. En ombokning av en Tur&retur resa kostar över 3000 SEK!!!

Tillåten baggagevikt: 20 KG
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Annl
6 jan. 2013 03:47
Hur är det att flyga med SAS till USA?

Har åkt flera gånger till USA men aldrig med SAS men nu har vi bokat biljetter via Eurobonus med dem. Har hört att de har ungefär lika dålig service som på flighter inom Europa och att de är snåla med serveringen.Rätt eller fel?
Citerat från moth63:
Flyger alltid SAS men till USA :-)
Av Moth63
6 jan. 2013 18:09
Hej Anni
Jag har alltid köpt de billigaste säten, och visst det är trångt. Känner att serveringen är helt ok. Men det är A & O för mig att ha ett direkt flyg och nu skall ju SAS flyga direkt till SF vilket jag ser fram emot :-)
7 jan. 2013 09:19
Citerat från annl:

Hur är det att flyga med SAS till USA?

Har åkt flera gånger till USA men aldrig med SAS men nu har vi bokat biljetter via Eurobonus med dem. Har hört att de har ungefär lika dålig service som på flighter inom Europa och att de är snåla med serveringen.Rätt eller fel?
Citerat från moth63:
Flyger alltid SAS men till USA :-)
Flög med familjen till Orlando förra våren med SAS och den resan ändrade verkligen min bild av SAS. Från pålitligt kvalitetsbolag (flyger mycket inrikes och där har jag fått den bilden) till riktigt, riktigt dåligt.

Jag hade beställt specialkost till sonen, hade mailat, ringt flera gånger och diskuterat och dubbelcheckat. När vi väl satt på planet visste personalen inget om detta och ingen mat han kunde äta fanns ombord.
SAS hade dessutom bokat oss med så kort tid för bytet i NY att vi missade anslutningen till Orlando. Incheckningspersonalen på Arlanda så redan där att "det här är ju omöjligt, vem har ställt ut den här biljetten" när de såg tiden, men kundtjänst hävdade efteråt att allt var i sin ordning.

Dock var kabinpersonalen fantastisk och försökte så gott de kunde ordna mat åt min son (även om de inte lyckades).

Jag kommer inte att välja SAS igen om jag reser med familjen.