Säkert

Av Ull
29 nov. 2013 20:01
Visningar: 1024
hur tänker ni kring läget i thailand nu när de gula och röda är i konflikt igen. Är det säkert att åka dit. Vad bör man undvika
Av Tipp1
29 nov. 2013 21:50
Kolla uds hemsida:)
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Ardnaz
2 dec. 2013 09:58
Oroligheterna har ökat, inga varningar än men jag kommer inte utsätta min familj för att hamna mitt i en skottlossning/ upplopp etc etc! Man bör inte åka dit nu!
Av Ardnaz
2 dec. 2013 10:02
Förlåt glömde skriva att MAN bör inte åka till BANGKOK just nu ;) övriga Thailand är än sålänge rätt lugnt!
Av Ull
2 dec. 2013 12:09
jag känner detsamma som läget beskrivs just nu. Jag åker dit den 15 dec och innan dess kan det ju vara bättre, men dottern på 20 åker på torsdag så det känns ju värre
2 dec. 2013 13:03
Ladda hem UD`s app. UD Resklar. Uppdateras varje dag
Av Marilcj
2 dec. 2013 16:58
Följer de dagligen både via UDs sida o svenska ambassaden i BKK, dessutom har vi en bekant inom thailändsk tv som rapporterar, nu har ju polisen börjat sätta emot så nått Bangkok city blir det inte som det ser ut just nu och vi flyger ner om en vecka.
Kungen har ju sin födelsedag nu på torsdag så man tror ju att just torsdagen kommer att bli väldigt lugn, men man vet ju ej säkert.

Idag har de uppdaterat m en karta på de som de anser mest utsatta platserna och där är Paya Thai markerat som är den station AirPort Link kommer in utifrån flygplatsen och dessutom bara 2 stationer fr Siam, MBK o de området dit turisters dras.

Demonstrationerna i Krabi o Phuket är i alla fall av väldigt lugnt slag meddelade bekanta i området innan idag.
2 dec. 2013 17:03
Flyger ner på torsdag med familjen. Landar på fredag morgon i Bangkok och har 2 nätter inbokade på Oaks hotel i Sathorn, men jag tror vi åker direkt från flygplatsen till Hua Hin, med minibuss eller dylikt. Nån som vet hur läget är runtomkring flygplatsen och vägarna söderut? Bortsett från galna chaufförer etc :) Några kravaller eller dylikt?
Hörde nåt om buss från flygplatsen? Pratar vi turistbuss a´la VIP eller lokalbuss?
Nån som vet läget i Sathorn området?
Av Marilcj
2 dec. 2013 17:05
Idag öppnades en information/hjälp-disk på flygplatsen, 3:e vån....där ska finnas aktuell information och hjälp att få, fick jag precis veta....kan ju vara bra för er som är på väg ner idagarna.
Av Marilcj
2 dec. 2013 17:10
Citerat från Henrikehn:
Flyger ner på torsdag med familjen. Landar på fredag morgon i Bangkok och har 2 nätter inbokade på Oaks hotel i Sathorn, men jag tror vi åker direkt från flygplatsen till Hua Hin, med minibuss eller dylikt. Nån som vet hur läget är runtomkring flygplatsen och vägarna söderut? Bortsett från galna chaufförer etc :) Några kravaller eller dylikt?
Hörde nåt om buss från flygplatsen? Pratar vi turistbuss a´la VIP eller lokalbuss?
Nån som vet läget i Sathorn området?
VIPbuss direkt fr flygplatsen till Hua Hin med avsläpp även i Cha Am, 305 bath enkel resa, bra o bekväma bussar...kolla på Bell Travel Service...bör nog boka redan hemifrån, de går i och för sig varannan timme dagtid.
Stannar inte på vanliga busstationen i Hua Hin utan något soi längre söder ut, men rör sig bara om några hundra meter

Just nu är taxichaufförerna i BKK lite svårflirtade så gäller hitta de som har bra fastpris.
Av Wild
2 dec. 2013 19:19
Jag och en kompis hade tänkt flyga ner runt 22-25 december och just en grej var att vi ville spendera ett par dagar i Bangkok. Tror ni att det fortfarande kommer att vara så här pass oroligt då, borde man planera för att man inte kan stanna där eller tror ni det lugnar sig så pass "snart" ?
2 dec. 2013 19:47
Citerat från Marilcj:
Citerat från Henrikehn:
Flyger ner på torsdag med familjen. Landar på fredag morgon i Bangkok och har 2 nätter inbokade på Oaks hotel i Sathorn, men jag tror vi åker direkt från flygplatsen till Hua Hin, med minibuss eller dylikt. Nån som vet hur läget är runtomkring flygplatsen och vägarna söderut? Bortsett från galna chaufförer etc :) Några kravaller eller dylikt?
Hörde nåt om buss från flygplatsen? Pratar vi turistbuss a´la VIP eller lokalbuss?
Nån som vet läget i Sathorn området?
VIPbuss direkt fr flygplatsen till Hua Hin med avsläpp även i Cha Am, 305 bath enkel resa, bra o bekväma bussar...kolla på Bell Travel Service...bör nog boka redan hemifrån, de går i och för sig varannan timme dagtid.
Stannar inte på vanliga busstationen i Hua Hin utan något soi längre söder ut, men rör sig bara om några hundra meter

Just nu är taxichaufförerna i BKK lite svårflirtade så gäller hitta de som har bra fastpris.
Tack Marilcj!

kollar upp detta. låter bra :)
Av Marilcj
2 dec. 2013 19:48
Citerat från Wild:
Jag och en kompis hade tänkt flyga ner runt 22-25 december och just en grej var att vi ville spendera ett par dagar i Bangkok. Tror ni att det fortfarande kommer att vara så här pass oroligt då, borde man planera för att man inte kan stanna där eller tror ni det lugnar sig så pass "snart" ?
"Snart o snart" demonstrationerna började redan för över 2 månader sedan men har den senaste veckan ökat o polisen har nu börjat sätta emot.
Först hette det att fred 29/11 skulle va den avgörande dagen, sen 1/12, men fortf demonstrerar de ovh inte avtar de.
Det är nog bara följa utvecklingen, visst det finns ingen avrådan om att åka till BKK än, bara undvika vissa områden o folksamlingar, men när tom Bangkokborna själva säger "håll er väck", då väljer tom jag att göra det.
Av Sibby
3 dec. 2013 12:50
Hej allihopa!
Jag bor i Bangkok just nu och har inte markt av nagonting forrens idag da nagra bilar med glada tjutandes thailandare viftandes med flaggor passerade. (Silom Road)
Tror det ar lite overdrivet hysteriskt att skramma upp turister som media gor. De som ar hemma i Sverige verkar mer berorda an vi ar har pa plats. Men sjalvklart sa bor man undvika stora folksammlingar och man behover ju inte vistas precis vid regeringshuset. Och har man lite koll pa vad svenska ambassaden rekommenderar sa behover man inte vara orolig.

Jag kommer resa, troligtvis med buss , fran Bkk nasta vecka for att besoka sodra thailand:) da bla phuket.

Mvh Sabina