Säker förvaring av pass m.m under road-trip

Av Opus1
6 juli 2015 22:44
Visningar: 181
Finns det någon service där man kan förvara sitt pass m.m i USA om man tänkt göra en roadtrip där och inte ständigt vill bära runt värdesaker eller ha dom liggandes i bilen?

Tänker mig en sorts drop-off med garanterad säkerhet mot en viss avgift?
Av Bibby
7 juli 2015 03:20
Måste/bör man inte alltid ha nån typ av id med sig? Då är väl passet bra att ha med sig ( i ett moneybelt ex.vis )?
Tror inte ett körkort är accepterat som officiellt id i usa, eller?
Av Opus1
8 juli 2015 15:31
Det kan förvisso stämma, men frågan kvarstår då vi har annat bagage och prylar som vi inte önskar ha med när vi är ute på vift den första tiden av resan, utan först under sista veckan av semestern då vi planerar att bo på ett och samma hotell.

Tänker mig någon form av smidig säker drop-off för bagage mot en mindre avgift, och kanske inte riktigt behöva hyra ett Shuregard-förråd för två resväskor..
Av Hawaii
8 juli 2015 17:30
Ang. förvaring rent allmänt så finns det ju "storage facilities" i princip överallt i USA (inkl,. "mini storage" som väl kan vara lämpligt för baggage), men utan att veta var i USA omöjligt att ge ett svar.
Och ang. passet så tror jag nog också att man bör ha det med sig, i fall det skulle hända något. Oavsett vilket, skulle jag aldrig frivilligt lämna ifrån mig mitt pass när jag är ute och reser. Har det alltid på mig - utan undantag.