Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Diskutera Lettland
2010-05-26 10:11

Riga eller Tallin??

Har tänkt att ta en kryssning till Riga eller Tallin i sommar.
Hade egentligen bestämt mig för Riga MEN läste så mycket negativt om staden.
Så min fråga är, vilken stad rekommenderar ni??

Tallin eller Riga?

Kommer ju bara vara där en dag, så är mest bara ute efter en trevlig stad att strosa runt i och ta en fika.

Mvh M
2010-05-26 19:12
Bägge städerna är fina och de har en mysig gammal stad med små gränder. Kaffeer finns det också gott om i bägge städerna. Shoppingen är lite bättre i Tallinn.
2010-05-26 21:59
Jag vet inget om Tallin men jag var i Riga förra sommaren, inget jag rekommenderar och kryssningen var trist som f...
Jag har en jobbarkompis som är uppväxt i Lettland och hon säger att ska man se det fina Lettland så måste man bort från Riga och turistplatser.

Hälsn. Ellismellis
2010-05-26 23:01
Om ni bara ska vara där en dag så är det Tallinn som gäller, en fantastisk stad.
Från färjan är det en promenad på ca 10 min till gamla stan med allt det innebär.
Som tidigare skrivits så är shoppingen bättre i Tallinn
2010-05-30 17:46
Riga har ett mysigare centrum än Tallin, men shoppingen är som sagt var bättre i Tallin
2010-07-13 21:02
Skriv svar
Visningar: 6297  |  Dela med andra:    
Annons:
Här bor du bäst på hotell i Riga
Här bor du bäst på hotell i Riga
av Teresen, 18 maj 2014
Guide till Rigas mest populära områden - Riga är en modern, historisk och prisvärd weekendstad i öst. Dessutom Europas kulturhuvudstad år 2014. Här får du Rigas mest populära ...
Riga – där nytt möter gammalt
av Ellinor, 17 feb 2012
En nybörjarguide till Lettlands huvudstad - Riga är en prisvärd weekenddestination bara en dryg timme från Stockholm. Vi guidar dig till Lettlands charmiga huvudstad. Riga ä ...
av Ellinor, 16 sep 2009
En weekendstad på frammarsch - Sugen på en weekend i Baltikum när euron blir allt dyrare? Möt Tallinns värdiga motståndare: Riga – en blomstrande stad på frammarsch. Spana in fem ...
Ät biff med skalpell eller bli matad av en sjuksyster
Ät biff med skalpell eller bli matad av en sjuksyster
av Maria, 26 okt 2008
Vill du äta middag i en operationssal? - I somras öppnade den kanske sjukaste temarestaurangen, Hospitalis, i Riga. Har du läkarskräck? Läs vidare på egen risk... Den udda ...
Relaterade sökningar

tallinn eller riga

,

kryssning tallinn eller riga

,

riga kryssning

,

kryssning till tallin