Resmål?

Av Atjima
11 okt. 2015 19:14
Visningar: 80
Hej! Vi kommer att landa i Bangkok i början av januari och kommer att vara där 18 dagar innan vi flyger hem igen. Vi vill åka till Koh Lipe och något ställe till eller två. Är det någon som har något bra förslag? Har kollat lite på koh racha yai, koh Bulon, Koh mook Koh kradon, kho kood, koh muk. Vet att en del ligger väldigt långt ifrån varandra, men undrar om några kan komma med lite synpunkter på resp resmål...
Av Daquiri
11 okt. 2015 22:18
Stanna några dagar i Bangkok. Det är en fantastiskt stad. Cykla med Arne! Bangkok by bike.
Av Atjima
15 okt. 2015 21:09
Tackar för de svar jag fått hittills! Men vill veta lite mer om vad folk tycker och tänker om de här öarna som finns mellan Koh LIpe och Koh Lanta... Vilka är för lugna? Paradis, bara ett måste att åka till.. mm mm
17 okt. 2015 22:40
Hej!
Jag var i Thailand i vintras i fem veckor och då besökte jag bla öarna mellan Koh Lipe och Koh Lanta. Lipe var helt fantastiskt, vi bodde på castaway resort och veckan där var den bästa på hela resan :) vi tog färjan över till Langkawi några dagar också och det kan jag också rekommendera. På koh bulon så bodde vi på Bulone resort och det var den lugnaste ön på hela resan. Tyvärr hade vi lite dåligt väder när vi var där så det blev inte så mycket sol och bad men en jätte fin ö. Koh kradan gillade vi också, vi bodde på sevenseas resort, inte värt pengarna tycker jag. Restaurangen har jätte god mat och badrummen var fina men när det regnade jätte mycket en dag så droppade ser från taket och det var mycket myror på rummen, vi bodde i tre olika rum under vår vistelse då vi inte var nöjda. På koh mook bodde vi på sivalai resort och det var helt fantastiskt, stranden är jätte fin vid hotellet. Vi gillade den ön väldigt mycket. Vi var också på koh ngai och den ön tyckte jag var lite tråkig, dock fin strand. Det var väldigt smidigt med speedboat mellan alla öarna.
/ Elisabeth
Av Atjima
18 okt. 2015 09:54
Tusen tack Elisabet!💕 det var ungefär sån här fakta jag bar ute efter! Tar gärna emot fler tips!/