Reskompisar till Australien hösten 2014?:)

24 feb. 2014 08:36
Visningar: 226
Hej hej!

Skulle vara superkul att hitta någon eller några som är sugna på att resa runt i Australien i höst! Är en 27-årig tjej från Göteborg som ägnat större delen av min tid till att plugga, mycket filosofi och psykologi men är även utbildad friskvårdsterapeut och arbetar extra på ett hälsocenter.

Eftersom jag just under den här tiden i mitt liv är så fri så måste jag ju passa på att uppleva världen! Är nyligen hemkommen från en tre månaders resa i Indien och har tidigare varit runt i sydostasien.

Min tanke är att dra iväg i nåt halvår och uppleva så mycket som möjligt i Australien!! Är ganska säker på att det finns fler små själar där ute som tycker att det vore kul att hitta någon snäll och glad människa att resa tillsammans med :) Själv kommer jag vilja resa runt i landet men även jobba litegrann under resan, kanske som massör eller personlig tränare. Har även kollat en del på wwoofing, att jobba "gratis" på ekologiska gårdar för gratis boende och mat, kanske är det också ett alternativ?

Är öppen för det mesta, skriv så ser vi om vi har liknande tankar och kan göra denna fantastiska resa tillsammans! :)
25 feb. 2014 21:05
Hej!
Dina planer låter riktigt kul! Är själv inne på samma spår och har samma problem - vill ha någon rolig människa att resa med.

Har du tänkt dig att resa genom en förmedling eller "på egen hand"?
Är det endast Australien du är inne på?

// Terese
4 mars 2014 11:27
Hej! Stephanie, 21år från Malmö här :) Jag har beslutat att jag ska till Australien i höst. Resan är inte bokat än men planerar att endast boka enkelbiljett och sedan ta det som det kommer! Vill resa runt lite men även jobba längs vägen. Har under några månaders tid försökt övertala vänner att åka med utan bra resultat. Behöver helt enkelt resesällskap och det där med att jobba på en gård låter grymt bra!

Vill du nå mig får du gärna göra det antingen här eller på Facebook under namnet "Stephanie Norén Nordling" :)
4 mars 2014 14:07
Hej! Jag heter Emma är nybilven 20 åring. Jag startade en tråd här för ett tag sedan om att åka till australien i höst men vi är inte så många ÄN! Vi har en tråd på facebook där vi pratar ihop oss lite men vi skulle gärna bli ett större gäng.

Som planen ser ut så åker vi i kanske September med Work and Travel visum. Jag vill uppleva så mycket som möjligt under tiden i Australien, som antagligen alla andra också vill som åker dit! och jobba såklart:)

Hör gärna av er om ni vill att jag ska lägga till er i den gruppen, vore super kul om vi blev ett gäng!! :D

(Logga in för att se e-postadress)