Reskompisar till Australien

Av Klarre
10 mars 2014 11:38
Visningar: 478
Hej! Jag är 19 år, bor och jobbar i Stockholm och jag planerar att i sep/okt lämna sverige med en enkeltbiljett till Autralien. Vill resa runt på främst östkusten och kombinera med jobb för att överleva och bara ta allt lite som det kommer. Jag är rätt spontan och vill absolut göra allt som att dyka, hoppa bungyjump, festa, träffa nya männiksor och besöka alla platser som man bör!

Har dock ingen kompis med samma planer men vet att det finns massa andra som vill samma sak så vore kul att sammansluta med någon att resa ner med! Man kanske inte hänger ihop i ett år där nere men till en början åtminstonde! Någon som känner sig likasinnad och har liknande planer så hör gärna av er! :)
12 mars 2014 15:14
Hejsan! Jag funderar också på att åka till Australien runt september/oktober. Jag är en glad tjej som är född 94 och kommer från Örebro. Min plan är att resa runt och uppleva så mycket som möjligt men också att jobba! Då mina vänner inte har möjlighet att resa så söker jag därför resesällskap! :)
14 mars 2014 21:54
Hejhej!
Jag är 20 och är i samma sits som du. Min plan var att i september bege mig till Australien för att resa runt lite först, hitta på äventyr (allt från fallskärmshoppning till att besöka häftiga platser) sen absolut festa lite och ragga upp snygga Australiensare ;) (hehe). Därefter var min plan att jobba ett litet tag och sedan kanske besöka Nya Zeeland också. Låter det bra för din del med? :)

Hade varit kul att få uppleva detta med någon annan tjej i min ålder. Har redan frågat många kompisar tidigare, men antingen pluggar dem eller så är de arbetslösa och har inga pengar eller så har dem pojkvänner. Lite surt, men du verkar ju vilja samma som mig, så hade varit härligt om vi kunde åka tillsammans. Hör av dig! :)
Av Marinao
15 mars 2014 13:58
Hej,
Jag har tänkt åka i höst med :) Hur har ni andra tänkt, åka med en agentur eller fixa allt själv?

/Marina
15 mars 2014 19:53
Hej!

Min plan är att sticka ner i september! Är 20 år, bor och jobbar i Malmö. Vill resa runt i Australien samt kombinera med jobb. Träffa nya människor, uppleva nya plaster och bara njuta!

Är i samma sits! har inte heller hittat någon som vill göra samma sak :) därför vänder jag mig hit!

Skulle vara kul om någon hörde av sig!
Av Marinao
16 mars 2014 10:09
Någon som känner för att mötas upp i Sthlm på en fika och snicksnacka? :)
Av Ebbban
18 mars 2014 19:38
Jag är väldigt intresserad, men precis som ni andra så har alla vänner fullt upp med antingen plugg,pojkvänner,jobb mm.
Hade varit skitkul att snacka lite mer om det!
Ebba
Av Klarre
18 mars 2014 19:45
Vad kul att det är så många som är sugna! Jag är öppen för absolut alla förslag, nya zeeland vore jätte kul att besöka! några fler från sthlm? En fika vore jätte kul ! :)
Av Marinao
18 mars 2014 23:52
Adda mig på fb Marina Olai så kan vi styra upp något
19 mars 2014 14:02
Hejsan!

Är i samma sits som er och vill inget annat än att resa och upptäcka världen :) Bor även jag i Stockholm så skulle vara trevligt och mötas upp och hjälpa varandra :)
24 mars 2014 10:42
Hej! :) jag har liknande drömmar om att resa till Australien! Även jag bor i Stockholm, skulle vara kul att mötas upp :)
8 maj 2014 22:07
Hej!! :)

Jag heter Jennifer, jag är 22 år och bor i Vara, en liten ort några mil från Alingsås. När jag läser ditt inlägg känner jag verkligen igen mig och vi har samma planer! Jag är en sprallig och ständigt glad tjej som vill ut och upptäcka världen. Lägg gärna till mig på Facebook om du vill så kan vi prata mer! :)

/ Jennifer Åhs
7 juli 2014 22:05
Hej! Jag är jättesugen på att åka iväg till Australien i höst och skulle tycka att det vore så kul att åka med ett gäng tjejer. Vill både jobba och resa och dit jag är mest sugen på att åka till en början är guld-kusten, hört så mycket bra om det. Skulle vara kul att prata mer, jag bor i Uppsala så jag har nära till Stockholm :)