Reskompisar sökes till Australien, Nya Zeeland och andra underbara länder!

Av Asjodin
3 maj 2016 16:47
Visningar: 46
Tjenare!

Jag är snart 20 år och känner att det är dags för en rejäl resa utanför Europa, dock så har inte mina vänner lika stort intresse som mig när det gäller att resa under en längre period så därför skriver jag här i hopp om att det finns en eller flera som är lika sugna som mig att åka iväg! (helst som är runt omkring min ålder)

Tanken med resan är att backpacka i höst/vår i Australien och sedan vidare till Nya Zeeland och ev. Thailand, Sri lanka etc. Lite överallt och vad som faller en i smaken, jag är villig till det mesta om ni har något förslag till var ni vill åka!

Det jag vill göra under resan är att äventyra, se fina platser, surfa, snorkla, sola, bada och ev. jobba för att få ihop mer pengar till resekassan. Jag vet inte exakt hur lång period jag skulle vilja resa men ca 2-4 månader om inte mer!

Det vore otroligt kul ifall fler var intresserad av en sån här resa så vi kunde bli en lite grupp, ju fler desto roligare, så hör av er om ni är intresserade!
Av Louisej
3 maj 2016 16:57
Hej! Jag heter Louise, 23 år och sitter i samma sits! Mina vänner har inte heller direkt den möjligheten eller vill följa med på en lång resa.

År 2013 reste jag till Australien, jag jobbade och reste under 9 månader på östkusten. Nu till hösten ska jag resa ner till Nya Zeeland och stanna där i 2 månader. Planen är att börja i Auckland och avsluta resan nere vid Queenstown.

Vore jätte roligt att ha lite sällskap, behöver inte vara under hela resan. Så om du är intresserad och ska åka till NZ under oktober till december så hör av dig gärna! :D
Av Sarar22
4 maj 2016 17:27
Hej!! Jag är också intresserad av att åka iväg, tänkte isåfall till hösten (oktober) och vara borta i 1-2 månader. Hör gärna av dig :) /Sara
4 maj 2016 23:07
Tja!
Mitt namn är August, 20 år denna sommar. Går i samma tankar som du, men har väl egentligen tänkt att börja med sydostasien för att sedan ta mig till australien. Detta är helt enkelt för att jag har flera polare som påstår att det är väldigt lätt att fastna för australien och inte ta sig vidare. Hur som helst har jag tänkt dra iväg runt oktober. Heter som mitt användarnamn på facebook, ifall du vill snacka vidare och kanske inleda resan tillsammans eller mötas någonstans längs vägen :)
8 maj 2016 18:38
Hejsan! Jag går i princip samma tankar som du, skulle vilja bege mig till Australien i oktober någon gång och vara där under några månader och upptäcka fina platser/människor och även jobba för att få ihop mer pengar. Skulle vara grymt att avsluta resan på Nya Zeeland innan jag beger mig hemåt.

Skicka iväg ett meddelande om du känner för det så kan vi prata mer! Kraam
24 maj 2016 18:07
Hej! Jag är 19 år och tänkte åka till Nya Zeeland och backpacka i ca 2 månader och ta mig från syd ön till nord ön. Jag tänkte åka i Oktober så om du åker till Nya Zeeland under den tiden kan du gärna höra av dig :D
25 maj 2016 22:49
Jag är också superintresserad! Vill typ till exakt samma ställen osv. Skriv till mig på Facebook så kan vi snacka mer :) Kram Jennifer Capdevila
Av Marbab
14 juni 2016 01:47
Låter ju jättekul! Är helt klart på att gå ihop och åker gärna som ett gäng. Planen för mig är inte helt spikad men vill nog först till Bali i november och sedan Australien (östkusten ner till Sydney) i december. Men är flexibel så hör gärna av dig så kan vi bolla ideer 😊 Maria Babic på fb!
Om någon annan läser och är intresserad så hojta gärna till! ☀️
24 juni 2016 10:18
Hej!
Jag är håller helt med dig och är helt klart på samma spår som du!
Jag skulle vilja dra i januari i några månader!
Mina vänner är inte lika taggade som jag på den här resan.
Jag är 19 år och skulle tycka det var sjukt kul att uppleva den här resan!
// Cornelia
24 juni 2016 21:24
Hejsan :)
Pratar gärna mer angående detta, backpackade förra året i Sydostasien och sen dess har jag bara längtat att få göra det igen. Australien och Nya Zeeland är helt klart mitt nya mål, hör gärna av dig så kan vi prata mer :). 22 år.
Diskussionen är stängd för nya svar