Reskompis till Australien i höst/vinter

Av Albinha
18 sep. 2014 11:36
Visningar: 321
Tjena!

Är en kille på 19 år som bor strax utanför Göteborg. Jag är sugen på en resa till Australien, innan fortsatta studier sätter igång om något/några år.
Tanken är att vara borta mellan 6 månader till 1 år, jag vill börja med att bo och jobba i Sydney. För att sedan resa runt i Australien, och därefter om tid och pengar finns även resa till Nya Zeeland och kanske även några länder i Asien. En dröm är att testa på att surfa och att dyka i Stora Barriärrevet.

Är du/ni inne på samma spår, får ni gärna höra av er!
Av Martinu
24 sep. 2014 12:35
Hej!

Jag är en 21 årig kille från Uppsala som är inne på samma spår som du. Planerar att resa vid månadsskiftet okt/nov: Jag ska skriva högskoleprovet den 25e oktober och är efter det fri att dra iväg! Min tanke är att boka en envägsbiljett till Sydney för att sedan jobba där i ett par månader ungefär och sedan dra vidare längs östkusten för att bl.a. surfa och även ta dykarcertifikat. Vill inte planera för mycket i förväg utan ta dagen som den kommer när jag väl är där. Kan även tänka mig att ta en avstickare till Fiji, Bali och/eller Nya Zeeland när jag är där för att uppleva så mycket som möjligt.

Hör gärna av dig här eller på facebook så kan vi utbyta lite tankar och idéer :)

https://www.facebook.com/martin.ullstrom.5
30 sep. 2014 23:04
Tjo!
Är 21 år o bor också strax utanför Göteborg. Reste längs östkusten i Australien förra året, vilket var riktigt fett!! Är sugen på att dra dit igen och då främst till Sydney för o jobba lite. Var i Sydney en vecka och de va verkligen en skön stad med en härlig puls. Jobb ska väl inte vara några jätte problem att skaffa om man ligger i. Ett gött resesällskap är alltid att föredra så därför är jag öppen för alla förslag och idéer. Det gör det hela ganska mycket enklare om man inte är ensam heller utan kan ha någon/några att bolla idéer med, i alla fall början :)
Av Albinha
2 okt. 2014 23:15
Hej!
Trevligt att ni är intresserade! Jag har dock ändrade planer, då jag har fått nytt jobb. Tänkte därför boka in så att jag åker under tidig höst nästa år. Känns lättare, då jag dels hinner spara ihop mer pengar och samtidigt hinner planera resan lite bättre innan jag åker. Men ni båda är inne på att åka nu i år eller?
Av Martinu
4 okt. 2014 10:30
Jag har bokat och kommer åka nu i slutet av oktober! Om du har några funderingar angående din resa så är det bara att höra av dig :)
Av Lisaah
17 okt. 2014 22:58
Hej!

Jag har också planer att dra ner till Australien under hösten nästa år, tanken är att vara borta ett år :) Som det ser ut nu kommer jag åka själv, så det skulle vara skitkul att dels bolla lite idéer med och hitta nån att resa med :D
9 nov. 2014 18:17
Citerat från Lisaah:
Hej!

Jag har också planer att dra ner till Australien under hösten nästa år, tanken är att vara borta ett år :) Som det ser ut nu kommer jag åka själv, så det skulle vara skitkul att dels bolla lite idéer med och hitta nån att resa med :D
Jag tänkte också dra i oktober 2015 :)
Diskussionen är stängd för nya svar